Gå til innhold

Anbefaling av kjøp av videokamera

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg et videokamera i løpet av en måned eller to.

Jeg skal hovedsaklig bruke det til å filme endel bilkjøring på kvelden i vintersesong.

Skal også redigere det av film som blir filmet og lage såkalte "bilvideor/filmer"..

Så et egnet kamera til akkurat dette?...

Prisklassen tenkte jeg egentlig alt mellom 1000-3000 kroners klassen

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Panasonic NV-GS80 er nok av det desidert beste i denne prisklassen. Optisk bildestabilisator, og en bildekvalitet og driftsikkerhet som overgår det meste annet, er noen av grunnene til anbefalingen.

Skrevet
Men hva med dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33061...tm_campaign=wof

Kan det være okey?..

Enda bedre... her får du 3CCD teknikk og Leica optikk også. Og det er nok også mer lysfølsomt.

3CCD separerer fargene allerede på sensornivå, fremfor 1CCD (som andre kamera i samme prisklasse) som blander alle fargene til en suppe, og prøver å separere dem i signalbehandlingen. Panasonic sine NV-GS230, 320 og 500 har derfor betraktelig bedre fargegjengivelse enn konkurrentene (mer mettede farger og mer riktige farger. Bildene blir også skarpere).

Skrevet
Men hva med dette:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=33061...tm_campaign=wof

Kan det være okey?..

Enda bedre... her får du 3CCD teknikk og Leica optikk også. Og det er nok også mer lysfølsomt.

3CCD separerer fargene allerede på sensornivå, fremfor 1CCD (som andre kamera i samme prisklasse) som blander alle fargene til en suppe, og prøver å separere dem i signalbehandlingen. Panasonic sine NV-GS230, 320 og 500 har derfor betraktelig bedre fargegjengivelse enn konkurrentene (mer mettede farger og mer riktige farger. Bildene blir også skarpere).

Hehe, det høres supert ut.

Blir vel til at jeg bestiller opp en stykk sånn nå i løpet av uka.

Er jo ukes kampanje så det varer nok ikke stort lenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...