sureup Skrevet 21. oktober 2007 Skrevet 21. oktober 2007 (endret) Hey, jeg går 3ITA (den gamle skoleplanen) og lurer på noe enkelt med Visual Basic (jeg bruker Access 2003 til å lage databasen). Vi har blitt introdusert med bare enkle koder i år og nå lurer jeg på om det er en enklere måte å få alle feltene til å gjøre noe spesielt som for eksempel i dette tilfellet bakgrunnsfarge i alle feltene når de får "GotFocus". Det vi har skrevet er: Private Sub Fornavn_GotFocus() Me.Fornavn.BackColor = vbYellow End Sub Private Sub Fornavn_LostFocus() Me.Fornavn.BackColor = vbWhite End Sub Så må jeg copy paste en til alle feltene i det ene skjemaet og endre "Fornavn" til de forskjellige feltene jeg vil ha det til og det er litt tungvint. Så det jeg lurer på er om det er mulig å lage en enkel kode som virker for alle feltene? Og eventuelt alle feltene i alle skjemaene i databasen? Hilsen amatør i programmering Endret 21. oktober 2007 av sureup
Harald Staff Skrevet 22. oktober 2007 Skrevet 22. oktober 2007 Ja, i prinsippet kan du putte sånt i en klassemodul, og så sier du bare at den og den kontrollen er en ny instans av klassen før du kjører skjemaet. Jeg sier "i prinsippet", for jeg vet ikke helt hvordan det gjøres i en Accessform, og det er et par vanskeligheter når det gjelder VBA userforms. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå