Gå til innhold

Six Pack uten apparat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper du har forstått at det er ikke trening av magen som gir synlige ruter, men redusering av fettprosenten. i alle fall på 10-12% dvs få tak i maks 1 cm fett på magen maks.

 

Du må være slank for å få sixpack (eller hvor mange du enn kommer til å få), men du trenger også en brukbar magemusklatur. Merket jeg selv, jeg gikk rundt helt slank i et halvt år uten å få ruter, så begynte jeg å trene magen. Det 2 uker å få ruter fra der jeg var, og jeg brukte øvelsen hvor man holder seg i en slags push-up-stilling så lenge man greier. Kjørte 2 min x2 + 90 sek x1 hver kveld i ca. 1 uke, derfra reduserte jeg det fordi jeg merket resultatet, og så gadd jeg ikke :blush:

 

Er det noen som vet noe av effekten av trening av skrå bukmuskler for å få bedre vaskebrett? Blir det bedre, eller blir det ødelagt?

Lenke til kommentar

Jo men når man tøyer og trener dem så blir dem gjerne mer fleksible.

Men å trene for sommerformen og ikke mye ellers blir noe annet en om man trener aktivt og prøver å få en stabil core for baseøvelser.

Den blir godt trent uansett med frivekter men ikke om man bare tar situps.

Lenke til kommentar

ta situps med 10 og 20kg vekter.

 

Det som er viktig er å trene eksplosivt og ikke utholdenhet hvis du vil ha ruter.

 

Sånn som jeg tar 150 situps. Jeg får ikke så fine eller store ruter, selv om jeg tar så mange.

 

(90 grader i hoften, 90 grader i knærne (føttene ligger oppå en kasse). En makker holder føttene nede mot kassen. For hver repetisjon skal begge albuene berøre begge knærne, og hendene skal ha kontakt bak hodet. )

 

 

Altså du må ta situps som i forklaringen min med vekter. Begynn med kanskje 10kg, ta så mange repetisjoner til du begynner å kjenne at det brenner litt i magen da tar du pause. Det kan du gjøre 3-5 ganger.

Endret av AlleDager
Lenke til kommentar

Men det finnes rettningslinjer og som regel er det- ikke tren magen for mye og ikke med noen særlig progresjon.

Disse magene eies av norske som stiller konkurranse og på intervjuene dems så trener dem litt situps og løfting av ben hengende i ribbevegg. Ikke noe mer hightech en det.

Ingen baseprogram har mage med og trenes heller ikke likt som andre muskelgrupper.

post-64596-1194732303_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar
Men det finnes rettningslinjer og som regel er det- ikke tren magen for mye og ikke med noen særlig progresjon.

Disse magene eies av norske som stiller konkurranse og på intervjuene dems så trener dem litt situps og løfting av ben hengende i ribbevegg. Ikke noe mer hightech en det.

Ingen baseprogram har mage med og trenes heller ikke likt som andre muskelgrupper.

Ikke drit deg ut

Marinejeger , fallskjermjegere, osv . Altså de norske spesialstyrkene har med det i sitt program.

Lenke til kommentar

Er det baseprogram? Neppe, itillegg må man trene feil (med korssygg) for å klare opptakskravene.

 

Jeg snakker om vektløfting og ikke militæret hvor man trener med sin egen kropp

 

Men, husk godt på at du tar den sidelengs også

Bare ikke gjør dette om man noen sinne vil bygge kropp med vekter.

Magemusklenes funksjon er å forhindre rotasjon (pga ryggraden) og trener vi situps og annen trening sidelengs,

som i militæret hvor venstre albu skal i høyre kne osv så blir det helt feil og vil øke rotasjonen.

Men det vil man jo aldri ta noen skade av i militæret og den uka man trener før man skal bade til sommeren.

Vektløfting osv så må man tenke på sånne detaljer.

Endret av War
Lenke til kommentar

Finn kvinnen du elsker and then make sweet, sweet love to here often :)

Da kommer alle musklene dine til og bli mer markerte. :p

Sex er og vil alltid være den beste form for trening :p

 

Ellers, da jeg trente brukte jeg helt allminnlige sit-ups som har en unik funksjon...

Men, husk godt på at du tar den sidelengs også ellers vil du få en small vaskebrett mage som ikke har noen god utforming :)

Endret av Johsse
Lenke til kommentar

Noen holder i bena, bena er under nederste ribbevegg osv er fyfy.

Da vil man hjelpe til med korsryggen.

Ligg på ryggen med en sammenrullet matte under korsryggen, kontraher magemusklene og løft kun overkroppen ,skuldre og nakke.

Da kommer albuene 5-10cm fra gulvet.

Hold i 8 sekunder, senk ned igjen, kort pause og gjenta.

 

Det er en stor forskjell VS militæret hvor man skal opp med hele ryggen med hjelp av korsryggen og vri albuen til motsatt kne mens noen også holder bena dine.

Endret av War
Lenke til kommentar

Løfter man vekter vil man få trent alle musklene uansett for å holde deg oppreist.

i alle fall når man legger til situps osv.

I teorien så reduserer man fettprosenten for å få synlige ruter, alle har magemuskler.

1-2 cm kanskje rutene vokser etter 5-10 års vektløfting , de skrå er veldig små og lav fettprosent

vil vise dem ,under 10%.

 

imagephppm4.jpg

Rød har lav fettprosent, trent lenge .

Ikke store skrå kuskler å hente her.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...