Gå til innhold

GT5 Prologue not true 1080p - upscaled

trydis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at det på nok et spill trikses med oppløsningen.

GT5 Prologue works in 1280x1080 and uses PS3 upscaling trick - by repeating some pixels in anamorphic picture to 1920x1080. So 50% upscale.(It's actually less than GT HD's 1440x1080)

1280x1080 and 2xAA

1280x720 and 4xAA

Confirmed by the same guy from Halo 3 resolution discovery (Quaz51).

http://forum.beyond3d.com/showthread...=43330&page=24

"GT5 prologue demo is 1280x1080p (yamauchi know than in car game the vertical resolution is the most important for the visibility) but with MSAA 2x now ! it's a very good Compromise

they also very improved the display of grills and electric wires and aliasing problems (compare electric wires in GT-HD and in this demo, it's big big gap), the texture filtering is very clean and the HDR ligthing is awesome! All this in 60fps with 16 photorealistics cars, it's impressive the show room and the pit/garage is full 1920x1080 no AA"

kilde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikkje noko problem..

Såvidt eg kan sjå ser det vannvittig bra ut. Skjønar ikkje kva som feilar folk som finn ut slikt. Har dei ingen som helst sosiale ferdigheiter, og må difor ta igjen ved å væra ultra geeks?

Skrevet

Hvordan er det de/han har funnet ut dette? Selv om vi ikke skal tro utviklere 100% så ville jeg vel kanskje trodd mer på de, enn på en person som bare har sett filmene eller spilt en alpha demo av spillet.

Skrevet

Theeheehee, det kunne vært 800x600 og jeg hadde fremdeles ikke brydd meg spesielt, så lenge det ser ut som det faktisk gjør. Men for all del, noen er interessert i slike fakta, så vel bekomme til dem.

Jeg gleder meg mest til å kjøre med rattet mitt, jeg! :thumbup:

Skrevet
Er jo litt interessant da... Hvorfor står de og skryter om 1080p når de vet at det ikke er sant?

Det er jo sant. Hadde det vært 1*1080 så hadde det fremdeles vært sant at det var 1080p. Så lenge de ikke sier det er full HD som offesielt er en betegnelse på en oppløsning på 1920*1080 så er det jo ikke noe galt med det?

Skrevet

Fantastisk. Ikke lenge siden Halo 3 "slaktet" p.g.a. manglende pixler og nå er det altså GT sin tur. Who the fuck cares? Så lenge Halo 3, GT og PGR ser bra ut spiller det vel ingen rolle om det er noen pixler for lite. Hadde ikke denne informasjonen kommet ut hadde ingen brydd seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...