Gå til innhold

Broadcom nettverks drivere i Ubuntu 7.10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den forsøker å laste ned fra en server fra Internett, så da har du et problem. Du må nesten prøve å få opp et kablet nettverk så lenge, eller laste ned manuelt fra en annen maskin:

http://packages.ubuntu.com

Merkelig at den ikke har den klar på installasjons-CDen. Firmware til Intel-kortet mitt var klar til bruk etter installasjon.

Skrevet (endret)

Der fikk jeg installert pakka. Men jeg vet ikke hvor firmware filen er når installere den fra restricted drivers. Ide? :)

har prøvd og følge denne men kommer bare til sudo iwlist ethX scan hvor jeg får ethX Interface doesnt support scanning

Endret av karlsn
Skrevet

I gutsy gibbon skal du kunne åpne opp restricted-driver-manager og "slå på" driveren der (og den vil da automatisk fikse alt bare du er koblet til nettet.

Skrevet
I gutsy gibbon skal du kunne åpne opp restricted-driver-manager og "slå på" driveren der (og den vil da automatisk fikse alt bare du er koblet til nettet.

ja vet. Problemet er at jeg ikke hadde nett, og kunne ikke koble til. Men jeg fikk det til, var lettere en jeg trodde. Takk for alt hjelp, sitter nå på ubuntu :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...