Gå til innhold

To servere, ett kabinett, varme og strømproblemer?


KVK

Anbefalte innlegg

Skal bygge ett "dual-system" dvs, jeg skal ha to små servere en som kjører router-OS, og en som kjører LinuxMCE-Core, dette er med andre ord ett svakt system, og ett system som er mid-range.

 

Planen er å samle alt i en boks, og bygge ett kabinett hvor jeg bare kobler tre nettverkskabler (internett inn, samt en utkabel fra LMCE-Core og en fra router-PC) (Planlegger å kjøre HTPC'ene på eget nettverk hvor LinuxMCE er DHCP) Samt at jeg bygger inn en switch for tastatur/mus/skjerm, slik at det hele fremstår som en PC.

 

post-135913-1192902919_thumb.jpg

 

 

Slik jeg ser det, så er det to muligheter å løse dette på rent fysisk, og det er disse:

 

Bredde:

 

http://pcdb.overclockers.com.au/view.php?n...P&page=pics

 

Høyde:

 

http://www.slipperyskip.com/page10.html

 

Men hvilken HW bør jeg velge med tanke på varme? Jeg har en del gammelt utstyr liggende, bl.a. noen P4 sett som varierer fra 1.6 til 2.2, jeg kan bygge to systemer på dette, men vil ikke dette bli veldig varm, eventuellt veldig bråkete, så jeg tenkte at jeg kanskje skulle skaffe meg ett mindre system for router-PC-en?

 

Men er det noen som har noen meninger på om det er mulig å ha to såpass varmegivende systemer kjørende i ett kabinett? Og kan jeg kanskje begrense varmen litt ved å bare bruke en PSU?

 

Jeg tenkte å dele opp kabinettet noe ala dette:

 

post-135913-1192902904_thumb.jpg

 

(Sett fra siden)

Endret av KVK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen bilder av starten på mitt Dual-server oppsett. Bestemte meg for å prøve med ett vertikalt oppsett først.

 

Kappet ut HK-plater fra to gamle kabinetter, og satte de på ei treplate. Denne ble så montert vertikalt på bunnplata, samt at jeg satte opp ei frontplate for å støtte opp midtplata.

 

 

Sett ovenfra:

post-135913-1193009079_thumb.jpg

 

 

LinuxMCE Core sida:

post-135913-1193009090_thumb.jpg

 

Baksida:

post-135913-1193009101_thumb.jpg

 

Framsida:

post-135913-1193009114_thumb.jpg

 

Router-sida, samt HD'ene

post-135913-1193009127_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...