Gå til innhold

CPU-en kjører på feil hertz?


nevelk

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Problemet er at PC-en krasjer når jeg skal bruke Steam. Først fryser steam, så fryser alt jeg trykker på..

 

I de første vinduene når jeg starter opp PC-en står det: CPU clock-frequency 200Mhz.

Steam krever 400Mhz..

113966.jpeg

 

Er det en måte jeg kan øke hertzen på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

 

Problemet er at PC-en krasjer når jeg skal bruke Steam. Først fryser steam, så fryser alt jeg trykker på..

 

I de første vinduene når jeg starter opp PC-en står det: CPU clock-frequency 200Mhz.

Steam krever 400Mhz..

113966.jpeg

 

Er det en måte jeg kan øke hertzen på?

 

CPU'n din er kjapp nok, er ikkje derfor den fryser.

Er det ram speed'n din du ser når du starter opp kanskje.

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Problemet er at PC-en krasjer når jeg skal bruke Steam. Først fryser steam, så fryser alt jeg trykker på..

 

I de første vinduene når jeg starter opp PC-en står det: CPU clock-frequency 200Mhz.

Steam krever 400Mhz..

113966.jpeg

 

Er det en måte jeg kan øke hertzen på?

 

CPU'n din er kjapp nok, er ikkje derfor den fryser.

Er det ram speed'n din du ser når du starter opp kanskje.

 

Jeg tviler på det, det står jo tross alt CPU clock-frequency 200Mhz.. Men for all del, jeg har ikke mye peiling på hardware.. Så kan ikke utelukke det..

 

Takk for svar : )

Lenke til kommentar
Jeg tviler på det, det står jo tross alt CPU clock-frequency 200Mhz.. Men for all del, jeg har ikke mye peiling på hardware.. Så kan ikke utelukke det..

 

Takk for svar : )

 

Det står jo faktisk 2.01 Ghz da, som vil si 2000Mhz Cpu-speeden er ikke problemet.

 

Da så! Hvordan finner jeg ut hvilken hertz minnet mitt kjører på?

Lenke til kommentar
Jeg tviler på det, det står jo tross alt CPU clock-frequency 200Mhz.. Men for all del, jeg har ikke mye peiling på hardware.. Så kan ikke utelukke det..

 

Takk for svar : )

 

Det står jo faktisk 2.01 Ghz da, som vil si 2000Mhz Cpu-speeden er ikke problemet.

 

Da så! Hvordan finner jeg ut hvilken hertz minnet mitt kjører på?

Hvilken hastighet minnet kjører på har nok ingenting å gjøre med at Steam fryser.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på det, det står jo tross alt CPU clock-frequency 200Mhz.. Men for all del, jeg har ikke mye peiling på hardware.. Så kan ikke utelukke det..

 

Takk for svar : )

 

Det tipper jeg isåfall er FSBen, som er klokkehastighet minus multiplier.

 

Altså vil jeg tippe du har 10 multiplier

Lenke til kommentar
Du kan f.eks bruke cpu-z (google er din venn), men jeg kan garantere at heller ikke dette er problemet. Prøv å reinstalere steam, og evt Oprativsystemet.

 

Jeg har formatert gjentatte ganger(4-6 ganger) og det samme skjer om og om igjen.

Jeg har også prøvd å reinnstalere steam flere ganger etter siste formatertingen.

Men det er ingen forskjell.

 

Jeg tviler på det, det står jo tross alt CPU clock-frequency 200Mhz.. Men for all del, jeg har ikke mye peiling på hardware.. Så kan ikke utelukke det..

 

Takk for svar : )

 

Det tipper jeg isåfall er FSBen, som er klokkehastighet minus multiplier.

 

Altså vil jeg tippe du har 10 multiplier

 

WHAT?

 

Med mindre du har overklokket CPU-en din eller rotet det til i BIOS, er nok det her mere et driver/Windows-problem enn et CPU-problem.

Btw: Det er minnefrekvensen (som riktignok sannsynligvis kjører synkront med FSB) som vises ved POST.

 

Har ikke overklokket noe, eller gjort noe i BIOS.

 

113987.jpeg

 

113988.jpeg

 

Her er noen screenshots fra cpu-z hvis dette kan hjelpe.

Endret av nevelk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...