Gå til innhold

iPod Touch og Vista x64


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt iPod Touch og fikk en ganske stor overraskelse når jeg koblet den til PC-en! iTunes sier: "Koble iPhone (?) til en maskin med en 32-bitsversjon av Windows XP (SP2) eller Windows Vista.

 

Noen som vet om det finnes en løsning på problemet? Jeg har en laptop med 32-bits XP, men skulle gjerne få brukt iPoden med hovedpcen som har vista 64-bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

dessverre har jeg ikke noen løsning på problemet ditt, men jeg kan i allefall nevne at jeg har noe av samme problem med iPod nano.

 

OS: Windows Vista Ultimate 64-bit Eng. OEM

iPod1: iPod nano 2GB (1.gen)

iPod2: iPod nano 8GB (3.gen)

iTunes: iTunes 7.4.3.1

 

Første tegn på at noe var galt var at jeg ved oppstart av iTunes får følgende melding: "iTunes was not properly installed. If you wish to import or burn CDs, you need to reinstall iTunes". En reinstall av iTunes løste selvsagt ikke problemet :/

 

Når jeg så kobler til en av nano'ene, så dukker denne opp som "Apple iPod USB Device" under "Other devices" i Task manageren. Vista prøver deretter å installere drivere for denne, men uten hell. Jeg har også opplevd at iPoden dukker opp som "Unknown mass storage device" ved et par tilfeller.

 

Jeg er fullstendig klar over at Apple ikke støtter Vista 64-bit pr. dags dato, men er det virkelig ingen måte å løse dette midlertidig på? Kjedelig å sitte å vente på at Apple skal få ut fingeren og lansere støtte for Vista64 :(

 

*Sende epost til Apple og mase litt*

Lenke til kommentar
Hei,

 

dessverre har jeg ikke noen løsning på problemet ditt, men jeg kan i allefall nevne at jeg har noe av samme problem med iPod nano.

 

OS: Windows Vista Ultimate 64-bit Eng. OEM

iPod1: iPod nano 2GB (1.gen)

iPod2: iPod nano 8GB (3.gen)

iTunes: iTunes 7.4.3.1

 

Første tegn på at noe var galt var at jeg ved oppstart av iTunes får følgende melding: "iTunes was not properly installed. If you wish to import or burn CDs, you need to reinstall iTunes". En reinstall av iTunes løste selvsagt ikke problemet :/

 

Når jeg så kobler til en av nano'ene, så dukker denne opp som "Apple iPod USB Device" under "Other devices" i Task manageren. Vista prøver deretter å installere drivere for denne, men uten hell. Jeg har også opplevd at iPoden dukker opp som "Unknown mass storage device" ved et par tilfeller.

 

Jeg er fullstendig klar over at Apple ikke støtter Vista 64-bit pr. dags dato, men er det virkelig ingen måte å løse dette midlertidig på? Kjedelig å sitte å vente på at Apple skal få ut fingeren og lansere støtte for Vista64 :(

 

*Sende epost til Apple og mase litt*

Jeg får samme melding som deg når jeg starter iTunes, men en kamerat av meg som også har Home Premium x64 får ikke denne meldingen når han starter iTunes.

 

Min iPod Touch kommer opp som "Apple iPod" og Vista tror den er et kamera.

 

Min iPod Photo (4. gen er det vel) funger utmerket i Vista x64, så jeg syns det er litt merkelig at det ikke virker med Touchen...

 

Dersom man ikke har noe alternativ vet jeg at man kan installere en 32-bits verjon av XP eller Vista i WMVare, men jeg hadde tenkt å slippe det hvis det er en annen vei utenom.

En løsning kan jo være å bruke et annet program enn iTunes, men så vidt jeg vet fungerer vel de nye iPodene bare med iTunes, noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar
Dersom man ikke har noe alternativ vet jeg at man kan installere en 32-bits verjon av XP eller Vista i WMVare, men jeg hadde tenkt å slippe det hvis det er en annen vei utenom.

En løsning kan jo være å bruke et annet program enn iTunes, men så vidt jeg vet fungerer vel de nye iPodene bare med iTunes, noen som vet noe mer?

 

Har tenkt tanken jeg også, men ser egentlig på det som en halvveis løsning. For øvrig har jeg en jobb-laptop som får gjøre nytten så lenge (selv om også det er en dårlig løsning).

 

Forresten; Noen som vet om det er sånn at driverene til iPod'ene er "bundlet" med iTunes? Ettersom Vista x64 tolker iPod'ene som så mange forskjellige devicer (ikke-fungerende iPod, Kamera, Unknown device etc), så er vel neppe Vistas innebyggede drivere tingen her?

Eller sagt med andre ord; Er det sånn at iTunes' manglende støtte for x64 er årsaken til at iPoden ikke oppdages rett av Vista?

Lenke til kommentar
Forresten; Noen som vet om det er sånn at driverene til iPod'ene er "bundlet" med iTunes? Ettersom Vista x64 tolker iPod'ene som så mange forskjellige devicer (ikke-fungerende iPod, Kamera, Unknown device etc), så er vel neppe Vistas innebyggede drivere tingen her?

Eller sagt med andre ord; Er det sånn at iTunes' manglende støtte for x64 er årsaken til at iPoden ikke oppdages rett av Vista?

Tror det har med iTunes å gjøre, for jeg koblet iPoden til en 32bits XP-pc med utdatert iTunes i dag, og der ble den også oppdaget som et kamera, men så fort iTunes ble oppdater forsvant den fra Min Datamaskin (som den skal da den ikke fungerer som usb-disk) og den ble oppdaget av iTunes.

Lenke til kommentar
Forresten; Noen som vet om det er sånn at driverene til iPod'ene er "bundlet" med iTunes? Ettersom Vista x64 tolker iPod'ene som så mange forskjellige devicer (ikke-fungerende iPod, Kamera, Unknown device etc), så er vel neppe Vistas innebyggede drivere tingen her?

Eller sagt med andre ord; Er det sånn at iTunes' manglende støtte for x64 er årsaken til at iPoden ikke oppdages rett av Vista?

Tror det har med iTunes å gjøre, for jeg koblet iPoden til en 32bits XP-pc med utdatert iTunes i dag, og der ble den også oppdaget som et kamera, men så fort iTunes ble oppdater forsvant den fra Min Datamaskin (som den skal da den ikke fungerer som usb-disk) og den ble oppdaget av iTunes.

 

Hadde en mistanke om at det var sånn ja :no:

 

Får vel bare smøre seg med tålmodighet og vente på at Apple lanserer iTunes med støtte for Vista 64-bit.

Det er vel ikke tilfeldig vis noen som har noen saftige rykter om når dette kan skje? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...