Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen/krasj ved install av både XP, Vista og Linux


Anbefalte innlegg

Fikk ny maskin i går. Installerte Vista 64-bit på den (har 4gb ram), null problemer, og den fungerte perfekt etterpå, prøvd spill og litt smått av programvare. Lot den stå på over natta og laste ned noe, og den surret og gikk som normalt om morran. Men i løpet av dagen i dag, så begynte etterhvert programmer å slutte å virke, og Vista avsluttet dem. Så begynte spill å krasje med (og uten) diverse feilmeldinger, fikk problemer med Steam. Deretter begynte det å dukke opp bluescreen of death. Tenkte det kunne være noe med Vista, kompatibilitetsproblemer eller noe sånt, så jeg satte i gang og prøvde å installere gode gamle XP 32-bit. Men før installasjonen virkelig går i gang (etter alt mulig av drivere og filer er lasta inn), kommer det bluescreen med et eller annet "pci.sys" og masse rare tall etterpå. Vet det ikke er noe feil med CD-en, har brukt den nylig på laptoppen min. Bestemte meg for å prøve linux, og satte i Ubuntu 7.04 cd, og boota. Men den ble aldri ferdig å laste før det kom noe "can't access tty;" etc. og ting stoppa opp. Ok, tenker jeg, da får jeg prøve å reinstallere Vista. Men har du sett på maken, midt under installeringa kommer det Bluescreen her også. Har prøvd å ta ut to og to rambrikker, i tilfelle det var noe med de ekstra GB'ene, men uten nytte. Prøvde også å sette bios-instillinger til fail-safe, men det hjalp heller ikke. Har sendt mail til webshoppen, regner med jeg må returnere maskinen for feilsøking, hvis ingen har noe tips? Regner med det er hardware-svikt, siden maskinen fungerte prikkfritt til å begynne med.

Endret av WD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...