MirusMentis Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Har fått et lite oppdrag til en side jeg lager for en liten klesbutikk. -De vil ha mulighet til å sende mail til kundene sinde om tilbud og nyheter. Kundemengden er på ca 2000 brukere. Som pr i dag ikke er registrert elektronisk, kun på papir. Jeg må da punche dette, og vil gjerne gjøre det ordentlig med en gang, slik at jeg slipper å gjøre samme jobb flere ganger. Spørsmålet er da om jeg skal lagre dette i en mysql base og lage en webside for utsending av mail, eller om jeg skal gjøre dette i Outlook. Fordelen med Outlook er at man kan legge inn en addin for sending av sms (telenor) hvilket de ønsker å kunne gjøre. Bakdelen med å gjøre det webbasert er at man da må lage en funksjon som gjør at de i buttiken kan enkelt formatere teksten (wysiwyg) og som gjør om dette til html kode og sendes via php sin mail(); funksjon. Hva tror/anbefaler dere?
Ståle Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Bakdelen med å gjøre det webbasert er at man da må lage en funksjon som gjør at de i buttiken kan enkelt formatere teksten (wysiwyg) og som gjør om dette til html kode og sendes via php sin mail(); funksjon. Bakdelen ved a gjore det med php er at du ma gjore noe mener du? Jeg ville gjort det med PHP. Husk a bruke BBC. Det jeg ville gjort, hvis de absolutt skal ha forskjellig design pa hver side, var a skaffe dem en gratis WYSIWYG program som de selv kunne laste opp og sa sende ut. Ellers er det vel ikke vanskelig a lage en nettside de bare kan fylle inn i. Det finnes jo mange SMS losninger som har PHP API, og burde vaere enkelt a implementere.
MirusMentis Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Skrevet 19. oktober 2007 Har hatt et kort møte med butikksjefen og valget falt på Outlook når det gjelder sms, av to grunner, det er et utprøvd løsning og virker fra dagen èn. Han er av typen som ikke bryr seg om hvordan eller hvorfor det fungerer bare det virker, og har null peiling/interesse for de bakenforliggende systemer. Det var derfor enklest å gjøre det slik da en php jobb fort ville tatt meg endel timer (dvs dager da jeg gjør dette på fritiden) Hvis noen har noen alternativer til sms utsending så skrik ut.
Kristian. Skrevet 19. oktober 2007 Skrevet 19. oktober 2007 Trenger du hjelp med og punche adressene eller??
MirusMentis Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Skrevet 19. oktober 2007 Hehe. Nei dette ville han gjøre selv Han hadde en bror som skulle lagre alle data i en "fil" på "driven" som han så fint kalte det Jeg prøvde å forklare at jeg ville ha det i et kommaseparert format, evt excel for enkelthetskyld.. svaret jeg fikk var at "ja de hadde Windows XP.."
Kristian. Skrevet 20. oktober 2007 Skrevet 20. oktober 2007 Hehe.Nei dette ville han gjøre selv Han hadde en bror som skulle lagre alle data i en "fil" på "driven" som han så fint kalte det Jeg prøvde å forklare at jeg ville ha det i et kommaseparert format, evt excel for enkelthetskyld.. svaret jeg fikk var at "ja de hadde Windows XP.." OK! Bare spurte jeg vettu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå