Gå til innhold

ATI 8500 Radeon problem!!!


Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt en ATI Radeon 8500 64 MB hos Multicom og for den ikke til å fungere med min maskin. Etter at jeg installerer driverne for jeg en feilmeldning som sier at jeg burde installere en standard windows driver for skjermkortet først så prøve å installere driverne for Radeon kortet, noe jeg har gjørt flere ganger, men for feilmeldingen og etter restart ser jeg masse små ruter isteden for windows. Har kontktet Multicom "men siden den er et nytt produkt har de ikke erfaring med den ennå!" :?:, ellers maskinen fungerer fint med min gamle skjermkort Creative Blaster TNT! her er maskinen :

 

Microstar K7T-266 Pro-R Socket-A, RAID

AMD Thunderburd 1.4 GHz

GlobalWin cpu-cooler SocketA

512 DDR PC2100

Western Digital Caviar 7200 RPM 40 GB

Creative Soundblaster Live 5.1 Digital

Pioner 116S DVD spiller

Chieftec DH-01W Dragon MidiTower 300W ATX

Windows 98 SE

 

jj

 

[ Denne Melding var redigert av: j_j på 2002-01-04 20:11 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: j_j på 2002-01-04 20:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjønte ikke helt hva du mente, jeg har selvfølgelig installert drivern fra CD-en som følgte med, hvis det er det du mener, der "windows søker for den beste drivern" oppgir jeg riktig driver på CD-en, akkurat som det står i dokumentasjonen :cry:.

 

jj

 

[ Denne Melding var redigert av: j_j på 2002-01-04 20:24 ]

Lenke til kommentar

LOL...

En med dysleksi ! Eller som en anna dyslektiker sa : e har ikkje TYSLEKSI !

Skriver for når man skal skrive FÅR og skriver det gjentatte ganger... unnskyld meg men det er SÅ plagsomt og se på....

 

Så jeg tror nok vi må sende deg på rettskrivningskurs J_J

 

:razz:

Lenke til kommentar

Å noen som vil ha ny premie i saklighet?

Ironi for de som ikke fortod den da.

 

Last ned ett par nye drivere fra ati sine nedlastingssider.

Prøv å installere de etter at du har fjernet all tidligere software fra ati. Sjekk også at du har tatt bort alle drivere fra det gamle skjermkortet ditt slik at du starter på bar bakke.

Om du får noen feilmeldinger så kan du jo forsøke å søke etter den på google eller no. Sikkert ikke den eneste som har denne feilen.

(Fikk hjelp på den måten med noe minneskitt i win2000)

Ellers lykke til. Regner med det er passe surt å få slike drittproblem med nytt kort i huset..

Lenke til kommentar

Språk-vaktbikkja Zealo skrev: Skriver for når man skal skrive FÅR og skriver det gjentatte ganger... unnskyld meg men det er SÅ plagsomt og se på

 

Om du synes det er irriterende å lese innlegg som ikke er grammatisk perfekte, er det enda mer irriterende å lese innlegg fra personer som kritiserer dem.

 

Alle skriver feil, inklusiv meg og deg. Sjekket et par av de gamle innleggene dine, og det var ikke bare små skrivefeil der. Om dette er så utrolig slitsomt for deg, så hopp over hele innlegget når du treffer på den første skrivefeilen. Ikke plag oss andre med slike bagateller.

 

Rune

Lenke til kommentar

hei zalo

beklagger det midd skreve feilaen, det skaaaaaaaaaaaale allllllllllllllllllldrriiiiiiiiiii sje igen, har ingentingen med deseleksir å gjore, har met åt jeg ble ikke fodt i Norge men et anne land å gore, ja uteledning.

 

No har do nok o gøre forr resten av kvelden.

do fy fan

hilsen

jj the utenledingen

Lenke til kommentar

Det Windows "forklarer" er en slags avinstalleringsmetode for den gamle nVidia driveren. Høyreklikk på skrivebordet og trykk egenskaper, trykk på "Instillinger", deretter "Kort" og så "Egenskaper". Trykk på "Driver" og "Velg driver" eller noe (husker ikke helt siden jeg bruker Win XP, der det er et annet system)og så trykker du på "Velg driver fra liste" og da skal du velge "Standard-Microsoft driver for PCI grafikkort" eller lignende. Trykk "Ok" på alt du har gått inn på og du får beskjed om at du må restarte datamaskinen. Trykk "Ja". Når Windows er ferdig lastet kommer du til å ha et ganske fælt bilde (noen ganger er bildet klart også). Dette er normalt for Windows-driveren. Nå kan du bare installere Ati driverne så skal alt virke! :wink:

 

Håper dette hjalp deg litt ihvertfall :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


On 2002-01-04 20:28, Zealo skrev:

LOL...

En med dysleksi ! Eller som en anna dyslektiker sa : e har ikkje TYSLEKSI !

Skriver for når man skal skrive FÅR og skriver det gjentatte ganger... unnskyld meg men det er SÅ plagsomt og se på....


Så jeg tror nok vi må sende deg på rettskrivningskurs J_J


:razz:



 

herre minskaperhvisalleskulle kommentere skrivefeil her :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...