Gå til innhold

Oppdatere data i sql-db?


Anbefalte innlegg

Hei,

er det mulig å oppdatere data i sql-database uten å måtte åpne en web-side? Dvs. at et script periodevis (f.eks hver time) kjøres automatisk fra webserver og oppdaterer dataene i db. Jeg vet det kan opprettes en "Event" direkte i db, men jeg leier webhotell med sql-db og har ikke tilgang til denne funksjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tofagerl mener, er at du kan bruke cron til dette på linux, og at du skal søke etter dette på google. Cronjobs tilsvarer Planlagte oppgaver i windows (Scheduled tasks).

Men hvor vidt du får lov til å opprette egne cronjobs på webhotellet ditt, det vet jeg ikke.

Dersom du har tilgang til ssh, så kan du jo prøve, evt så bør det være en opsjon på kontrollpanelet ditt.

Endret av kakkle
Lenke til kommentar

Muligens en litt kronglete måte jeg her beskriver, men har benyttet meg av den selv i samme problemstilling. Tenkte da at derom det ikke er noen brukere på nettsiden fra tidspunkt A til tidspunkt B, hvorfor da bruke energi på å oppdatere? Så laget like gjerne en sak som sjekket tidspunkt sist oppdatert (hel time) og dersom ny bruker befant seg på nettstedet en time eller mer etter dette, ville jobben gjøres og bruker motta riktig informasjon. Man risikerer på denne måten ikke mer enn en ørliten forsinkelse som skjer max en gang i timen. Men om dette er en god løsning for deg, vet jeg ikke. Tenkte uansett bare å nevne muligheten. :D

Endret av funkyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...