Gå til innhold

Ny gamer-pc, rundt 20k


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Gamer-maskin med Vista? I think not.

 

Ellers så det bra ut. Dobling av minne må uansett til.

 

Jeg stiller meg litt skeptisk til 24" til gaming. Jeg synes nesten 20" blir for mye for min egen del, men nå er det jo ikke jeg som skal ha maskinen. Jeg vil uansett forestille meg at å sitte en snau meter fra 24 brede tommer kan være litt forvirrende når man er seriøs gamer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal være litt enig med når det kommer til skjermen jeg synes vel 22" holder i massevis, så da er jo 2k spart så er det jo bare å hive på en Q6700 så er 2k borte igjen.

 

Vista ikke vista, selv så sitter jeg ennå på xp men det blir gjort noe med om få månders tid. Vista vil jo bli bedre etter hvert når det kommer til gaming, men er jo også lett å bytte ut med xp også oppgradere til vista på et senere tidspunkt.

 

Dobling av minne må uansett til.

 

Fra 3 - 6GB :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke foreslår et Antec P190, med 1.2 Kilowatt PSU, totalt overkill og trengs da ikke oppgraderig på et par år, pluss noen stillegående vifter (2 140 mm i taket, 1 200 mm vifte på siden, 1 120 mm foran og 1 120 mm vifte bak). Med alt dette blir det veldig bra kjøling på komponentene.

Selvsagt bør man ha X38 Chipsett, tross alt 10 prosent bedre enn 680 SLI hovedkort (Dog ikke støtte for Sli).

Og hvis du skal ha vista, som jeg ikke vill anbefale, så bør du ha 4 GB ram.

 

Her er mitt forslag, synes dette er mye bedre enn andres.

PS: Hvis du tør å overklokke, ville jeg da heller gått for en Q6600.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=54552

 

Som du ser er det ikke valgt Skjerm, men en Samsung 245B er vell den beste 24" med full hd til lav pris. Pluss en MX518 mus (dette er smak og behag, jeg synes denne er veldig mye bedre å holde/grep i enn G5, og Høyere DPI enn 1600 er ikke altfor merkbart). Logitech Media Keyboard, er et veldig flott tastatur og billig (du plukker lett opp mus og tastatur for 500-550 spenn). pluss en 24" samsung 245B som koster vell 4500.

Jeg har gått ut ifra amentio.no sine priser. Og en Samsung koster der ca. 4300 kroner.

(Nå skal sant sies at de idiotene på amentio.no har satt opp prisen på Antec P190 til 3400, kostet før 2600!).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Han skal ikke ha mus eller tastatur. Tviler også på at han gidder å overklokke, spesielt når det ikke trengs. Et system til 20k skal yte bra nok til å slippe klokking.

 

Manx: Jeg trodde det var 2 GB. Han skal ha 4.

 

Vista eller ikke Vista får være opp til ham, men jeg tviler på at han gidder å kjøre møkket. Det blir nok XP.

Lenke til kommentar

Jeg valgte 4GB DDR3 fordi du sa at han vil ha 4GB. Jeg syns at 2GB er nok siden han sannsynligvis skal bruke XP 32-bit, men,men..Skjermkortet er veldig kraftig og støtter hvilket som helst spill. Selvfølgelig, man kan velge å investere mer penger bare for å ha den siste nyhet på markedet, men det er bare tull syns jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er jo en tanke å investere i en maskin som holder en liten stund, ikke bare klarer å kjøre dagens spill. Det er ikke snakk om å investere i det dyreste og nyeste bare fordi det er nettopp det, men for å ha en gamer-pc som kan kjøre morgendagens spill.

Lenke til kommentar
Det hovedkortet har ikke X38 chipset, det kom vi vel frem til at var best?

 

Kan nok hende at det er "best" men nå har jeg fremdeles et SLI oppsett som jeg mener vil yte bedre enn et oppsett med X38 og singel gpu, selv om man legger 6k i potten for et XFX GeForce 8800Ultra kort.

 

Men det er jo mine fem øre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Denne konfigurasjonen som jeg anbefalte skal kjøre morgendagens spill. Det finnes også gode oppgradering muligheter. Ser ut som du vet hva han trenger. Er det noe vits for oss å komme med et forslag?

 

Ja, men ser ikke poenget med å være bitter fordi jeg kommenterer oppsettet ditt. Jeg skriver ganske klart i første innlegg at jeg ikke er oppdatert og derfor trenger hjelp.

 

Men er det slik at han enten må velge mellom X38 eller SLI?

 

Edit: Hvordan er egentlig denne i forhold til de andre oppsettene i tråden?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Correct me if I'm wrong, men hvis han skal ha en pc som kan kjøre morgendagens spill, er jo dx10 et must, og da snakker vi vel automatisk Vista, som igjen tilsier minst 4gig ram?

 

Det blir uansett ikke Vista i første omgang. 4 GB minne er selvsagt.

 

Har prøvd meg på et oppsett gjennom pc-byggeren til Netshop:

 

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

MIST 600W PSU

Asus Striker Extreme HK

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz 8MB

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory EM2-6400 2x2048MB 800MHz

Western Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM

Western Digital Raptor X 150GB S-ATA 16MB cache 10000RPM

XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 630M PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

2x Optiarc / NEC DVD-brenner

Logitech X-230 Høyttalere

ASUS 22"W LCD 2MS 300CD 1680x1050, 2000:1, DVI-D+VGA

Multikortleser 3.5"

 

Hvordan ser det ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...