Gå til innhold

Anbefalte innlegg

LURER LITT PÅ HVORDAN JEG SKAL STILLE I BIOS FOR OG FÅ 2 PÅ RAM OG 3 PÅ FSB?

 

ENDER ALLTID OPP MED 1/1..

 

HAR SKIKKELIG KJØLING NÅ HJEMMELAGD,, KJØRTE ORTTHOS I 20 MIN I STAD TEMPEN LÅ PÅ 41 GRADER PÅ CPU OG KJÆRNER... DET VAR NØYAKTIG 3,834hmZ JEG KJØRTE DA OG DET VAR PÅ DRAM/FSB SATT TIL 1/1

 

KUNNE NOEN AV DERE LÆRT MEG HVA JEG SKAL JUSTERE FOR OG FÅ DET TIL..

 

HAR LÅST PCI TIL 100

 

HÅPER PÅ NOEN GODE SVAR HER NÅ SIDEN DERE HAR HJULPET MEG SÅ MYE FØR. :thumbup::thumbup::new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LURER LITT PÅ HVORDAN JEG SKAL STILLE I BIOS FOR OG FÅ 2 PÅ RAM OG 3 PÅ FSB?

 

ENDER ALLTID OPP MED 1/1..

 

HAR SKIKKELIG KJØLING NÅ HJEMMELAGD,, KJØRTE ORTTHOS I 20 MIN I STAD TEMPEN LÅ PÅ 41 GRADER PÅ CPU OG KJÆRNER... DET VAR NØYAKTIG 3,834hmZ JEG KJØRTE DA OG DET VAR PÅ DRAM/FSB SATT TIL 1/1

 

KUNNE NOEN AV DERE LÆRT MEG HVA JEG SKAL JUSTERE FOR OG FÅ DET TIL..

 

HAR LÅST PCI TIL 100

 

HÅPER PÅ NOEN GODE SVAR HER NÅ SIDEN DERE HAR HJULPET MEG SÅ MYE FØR. :thumbup::thumbup::new_woot:

 

 

leger ved et bilde av cpuz så dere ser hva jeg har stillt inn der og hva jeg har gjort feil.

 

håper noen av dere eksperter kan lede meg på rett vei ;)

post-134304-1192780384_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg ser at du i det minste fant Caps Lock, og det er jo en begynnelse...

 

Når det gjelder ratio mellom FSB og DRAM så er det en innstilling i Bios. Du kan dermed med fordel nevne hvilket hovedkort du har.

 

 

ok.....

 

har asus p5k3 delux 1333MHz

corsair:1333Mhz

cpu:e6850 klokka til 3.8MHz

gpu:8800gtx 768mb

psu:640watt

 

har vannkjøling som er montert ute, så den kjøler litt mer en vanelig vannkjøling ca 10grader mer :thumbup:

 

problemet mitt er at jeg ikke vet hvike jeg skal stille på alle disse endeløse cas og ras og ttrc og osv,osv,osv

for og få opptimall utnytelse og riktig forhold melom dram/fsb

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar
Under AI Overclocking, har du ikke et valg som heter DRAM Frequency? Der skal du kunne velge mellom flere forskjellige frekvenser som er beregnet i forhold til hva du har satt på FSB.

 

ok så jeg kan begynne med 600 som laveste og jobbe meg oppover til jeg for ønsket forhold pådram/fsb

 

hva er opptimall dram/fsb forhold

:)

Lenke til kommentar
Høyest mulig frekvens er jo ideelt, men innenfor det som er stabilt. Dersom du har minnebrikker som er beregnet på 1333 Mhz, da ser jeg ikke helt poenget med å jobbe seg oppover fra 600 Mhz.

 

Hvis kortet ditt er som mitt, så er den viste frekvensen inkl dual channel. Altså at 600 = 600 Mhz og ikke 1200.

 

jo ok det er jo greit, har laggt ved to bilder til deg for og høre om det er greit nok oppjustert ram nå.?

har foresten blitt lurt av komplett kjøpte 2 stk 1g brikker for 3200kr som skulle være 1333MHz står til og med det på brikkene :no: men everest viser jo noe annet.1066 trur jeg, er jaggu dårlig gjort av komplett :thumbdown:

post-134304-1192870936_thumb.jpg

post-134304-1192870946_thumb.jpg

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar
Uansett hvilken hastighet minnebrikkene er ment for, så er det hovedkortet (Bios) som bestemmer hvilken hastighet som de faktisk kjører på. Altså, det har ingenting med Komplett å gjøre.

 

Når du setter hastigheten i Bios, da vises effektiv hastighet (inkl dual channel), mens CPU-Z viser da halvparten.

 

ja skjønner det nå.men hva er best ram hastighet akkurat nå har jeg 1363mhz på ram og 3,825MHZ på cpu '1.6volt

vill komme høyere opp MYE høyere!! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...