Gå til innhold

kommentarer på bruktmarkedet er en gapestokk


Anbefalte innlegg

Jeg solgte en del på bruktmarkedet, men etter 1. en kjøpte et HK og CPU, men ringte etter en uke og sa at begge deler var defekte. Dette visste jeg ikke kunne stemme, men sa jeg kunne betale tilbake alle hans utgifter, når jeg hadde fått delene tilbake. Fikk som svar at delene var å betrakte som boss og hadde blitt kastet.

 

Vel, da vil jeg ikke betale noe tilbake var mitt svar.

Respons: 0 poeng og en kommentar om å holde seg unna denne karen.

 

Det ble litt vanskeligere etterpå, men for noen uker siden selger jeg en high-end s-775 P35 i et LianLi-kabb. Jeg får problemer med det HK han ville ha og må finne frem et annet, et i975-HK. Utrolig nok vil ikke det heller boote, så det ender opp med et ASUS P5B-plus Vista, han fortalte meg at sønnen skkulle ha PC-en, så jeg satte en helt ny DVD-brenner og en ny Hitachi 320 GB fordi det hadde tatt noen dager ekstra pga problemene.

 

Jeg fikk da en mail der han syntes det var suspekt, han hadde satt sammen PC-er i mange år og hadde til gode å få problemer. Dette vet jo alle som har skrudd litt er noe som dukker opp med jevne mellomrom.

Anyway, nå var han blitt så mistenksom at han ville sette halve summen før jeg sendte den og resten ved mottak. Han satte inn ca 10 % og nevnte også at jeg ikke var lite frekk som hadde sendt ham en ekstra kjøler, tror det var Noctua, dette var en møkkakjøler som alle visste, unntatt meg da.

HK hadde blitt ødelagt av harddisker som hadde løsnet. Vel, det var ikke mer ødelagt at kortet var til salgs dagen etter. Skjermkortet var ødelagt av kaffe. Merkelig fordi PC-en sto de siste 24 timene med 100 % torturtest sånn halvveis inne i orginalesken til LianLi'et.

Å, glemte jeg at jeg beholdt E6300 som han egentlig skulle fått og satte i en E6600 istedet. Men det var kun frekkheten med å sende ham møkkakjøleren som sto i hodet hans.

 

Nå selger jeg kun hjemmefra og jeg er som alltid litt gavmild, noen vil si dum(snill) hvis kjøper er happy, sist fikk kjøper en A3500+ og et ekstra HK til AM2-PC-en.

 

Hva vil jeg egentlig, han med den søte sønnen, la det meste ut på bruktmarkedet, del for del. Men da eksploderte jeg og var på vei med Bergensbanen til kjøper en plass på Østlandet, dette visste han nok han satte inn ca 50 % og jeg kunne snu ved Voss, er en fredelig mann og kunne godta det. Fordi jeg hadde da bestemt meg for at salg skulle foregå hjemme hos meg.

 

I går solgte jeg en laptop svinbillig, det var første mann til mølla og den heldige kunne bare gå 300 m og kjøpe den noen minutter on-line. Etterpå og i løpet av natten har jeg fått sjikanøse SMS'er og mailer, "god bedring din idiot, jeg hadde gitt 1000 kr mer og meldinger i den duren.

 

Motivet med denne posten er nok mest for mentalhygiene, men en har ingen mulighet til å forsvare seg mot kommentarer, det er en svakhet, jeg betalte han med 0'eren noen hundrelapper for å gi meg en anstendig karakter, det må ha vært 5-6 måneder etter handelen. Han nevnte selvfølgelig at jeg hadde kjøpt poengene, Men litt dumt av ham også fordi jeg har ofte salg av high-end gfx billig, og hvem ville ikke kjøpe ett 7900GT, om ikke poengselgeren. Han fikk avslag uten grunn. Sikkert dumt av meg, men jeg tjener gode penger i aksjemarkedet, ved siden av elektronikkstudiene, men kan ikke leve uten dette livet med maskinvare, jeg er en hw.joinky. Nå skal jeg ta et Cisco-sertifikat er ferdig utdannet innen nettverk og PC. Bare så ikke folk tror jeg er en klodrik.

 

 

Uh, måtte bare få det ut.

 

Nå er det kun bergensere som kan kjøpe en laptop m.m. billig. Og når jeg tenker over det, hvem fortjener det mer enn bergensere. :new_woot:

Endret av Helge_Elg
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...