pt33 Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Har kjøpt en Samsung HD501LJ som skal ha 500 GB. Ved installasjon og oppsett av disken i XP (oppsett av ny maskin) at det bare er 131GB på disken. Er det noe tull, har jeg fått en feilmerket disk som faktisk ikke er større, eller det noe galt med disken?
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=165302
GrusommeGabriel Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 Har du XP cd med Service Pack 2 på?? hvis du ikke har dette så finner bare Windows intalasjonen litt av disken (hadde samme problem) jeg skaffet meg en XP cd med SP2 og da funket det helt fint...
Jannis-15 Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 fint om brukere i det minste kan lese overskriften på de prioriterte topic'ene om de ikke gidder å ta seg bryet med å søke. hadde du søkt, ville du nok funnet 100+ emner om nøyaktig dette, og hadde du lest de prioriterte topiene før du postet dette ville du funnet svaret med det samme. men on topic: dette er pga du har en xp cd uten SP2, som da ikke støtter store disker.
pt33 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter Skrevet 19. oktober 2007 Takk - jeg burde jo ha greid å søke fram dette selv Uansett - alt er i orden nå og jeg har lært et og annet om XP Pro. Hadde samme problem med forrige maskin kom jeg på, og da formaterte jeg hele disken flere ganger i mine mislykkede forsøk på å finne de tapte områdene. Men den gang fikk jeg hjelp av noen som ikke fortalte meg helt hva de gjorde. Ergo bedre å spørre om hjelp og utvide egen kompetanse. ++pt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå