Gå til innhold

Multicom - Styr unna


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nylig en multicom IFL90+. Dette har vist seg å være en meget dårlig pc for mitt vedkommende. Fulle av feil, meget treg. Jeg har forsøkt å få hjelp til dette hos multicom. Har sendt flere mailer. Dette løser de veldig enkelt ved å svare "installer windows på nytt". Da jeg sier at jeg har gjort dette flere ganger, så slutter de bare å svare på mine e-poster. Etter dette så skriver jeg nye eposter om at jeg ønsker å angre kjøpet, dette svare de heller ikke på.

 

Jeg bestilte nylig noe annet hardware herifra da det sto på sidene deres at de hadde dette på lager. En uke har gått, og fortsatt så står det på ordren min "bestilt, ikke sendt". Utrolig dårlig service, support og leveringstid fra denne butikken. Terningkast 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du skulle ikke ha noe mer utfyllende info om din IFL90+?

 

Utifra specs så skulle dette være en grei maskin, og fungere akkurat like bra/dårlig som tilsvarende bærbare fra andre leverandører/produsenter.

 

Kom den ferdig konfigurert? Hvilket OS?

 

Hva annen software har du lagt inn?...

...osv..

 

PS.

Ingen (eller svært få) webshops lar deg uten videre returnere en maskin fordi du ikke er fornøyd med yteleser/ikke klarer å bruke den.

Da er Elkjøps 30dagers garanti ett godt alternativ. :)

Lenke til kommentar

På alle forbrukerkjøp gjort over nett har man etter kjøpsloven 14-dagers ubetinget angrefrist. Jeg kjører nå vista 32-bit. har også prøvd xp 32-bit og vista 64-bit. Med vista 64 så var det utrolig mye blåskjermer, relatert til turbo minne og disk.

 

Maskinen er konfigurert med Core 2 Duo T7500, GeForce 8600M GT 512MB og 4 GB minne. Kjører adobe CS3, autocad, visual studio og 3d program på denne maskinen. Og MS Office. Det tar blant annet ca 20 sek. å lagre en liten visio fil. Og ofte fryser hele maskinen seg når jeg prøver å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

14 dager returrett er innlysende.

Det trenger vi vel ikke anta at de som leser en slik tråd ikke er klar over? :)

 

Det kan se ut som om dine problemer er relatert til kombinasjon software/hardware som det ikke er så lett å "ta høyde for" (produsenter).

 

Er dog ikke helt overbevist om dette ikke kan løses, eller at du vil bli mer fornøyd med en tilsvarende lap fra Dell, HP, FS..etc.

Du kan dog ikke forvente at Multicom, PS, Komplett, Netshop skal la deg teste ut x antall laptops før du er fornøyd.

Dessverre. :(

Lenke til kommentar

Merker meg erfaringene dine. Det burde flere gjøre, så blir kanskje Multicom nødt til å behandle kundene sine bedre. Det kan jo hende de ikke får så mange flere.

Jeg har tidligere lignende dårlige erfaringer med Multicom. Det er en skam at de fortsatt behandler kunder på denne måten!

Betalingen tar de med en gang, men hvis noen får litt vanskeligheter finnes det ingen hjelp og heller ingen oppfølging! Det er det som er konklusjonen her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Merker meg erfaringene dine. Det burde flere gjøre, så blir kanskje Multicom nødt til å behandle kundene sine bedre. Det kan jo hende de ikke får så mange flere.

Jeg har tidligere lignende dårlige erfaringer med Multicom. Det er en skam at de fortsatt behandler kunder på denne måten!

Betalingen tar de med en gang, men hvis noen får litt vanskeligheter finnes det ingen hjelp og heller ingen oppfølging! Det er det som er konklusjonen her.

 

Merker meg kommentaren din.

Dette er slik alle butikker (inkludert webshops) fungerer.

De tar imot betaling for varer solgt/sendt, og har en kundeservice i en eller annen form.

Har du ett problem de ikke kan hjelpe deg med, ja, da har du ett problem.

Ikke "rocket science" dette.

 

PS @trådstarter:

Hvilken versjon av Visual Studio kjører du?

Sist jeg sjekket var den ikke kompatibel med Vista.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Er dog ikke helt overbevist om dette ikke kan løses, eller at du vil bli mer fornøyd med en tilsvarende lap fra Dell, HP, FS..etc.

Du kan dog ikke forvente at Multicom, PS, Komplett, Netshop skal la deg teste ut x antall laptops før du er fornøyd.

Dessverre. sad.gif

 

Vel, med tanke på dagens angrerett kan en faktisk forvente det, så lenge forbruker betaler portoen.

 

Merker meg erfaringene dine. Det burde flere gjøre, så blir kanskje Multicom nødt til å behandle kundene sine bedre. Det kan jo hende de ikke får så mange flere.

Jeg har tidligere lignende dårlige erfaringer med Multicom. Det er en skam at de fortsatt behandler kunder på denne måten!

Betalingen tar de med en gang, men hvis noen får litt vanskeligheter finnes det ingen hjelp og heller ingen oppfølging! Det er det som er konklusjonen her.

 

Merker meg kommentaren din.

Dette er slik alle butikker (inkludert webshops) fungerer.

De tar imot betaling for varer solgt/sendt, og har en kundeservice i en eller annen form.

Har du ett problem de ikke kan hjelpe deg med, ja, da har du ett problem.

Ikke "rocket science" dette.

 

Har du ett problem de ikke kan hjelpe deg med, som ikke er forbrukerfeil, har faktisk bedriften ett problem da en har garanti + reklamasjonsrett (+ angrerett innenfor 14 dager) og varen skal fungere (ikke nødvendigvis all software selvsagt, men alt som går under disse rettighetene.

 

PS @trådstarter:

Hvilken versjon av Visual Studio kjører du?

Sist jeg sjekket var den ikke kompatibel med Vista.

 

"Visual Studio 6.0" + "Visual Studio 2005 service pack 1" er kompatibelt med Vista. 2005 må du ha "Visual Studio 2005 Service Pack 1 Update for Windows Vista".

Lenke til kommentar
Merker meg kommentaren din.

Dette er slik alle butikker (inkludert webshops) fungerer.

De tar imot betaling for varer solgt/sendt, og har en kundeservice i en eller annen form.

Har du ett problem de ikke kan hjelpe deg med, ja, da har du ett problem.

 

Bare en liten kommentar til ang. det du skriver. Det er det som er så merkelig, de burde kunne hjelpe! Bare les hva trådstarter skriver. De vil bare selge, men dersom noe skjer vil de ikke følge opp salget. Dette er på grensen til kriminell kundebehandling (bra formulering? :-))

 

Jeg skulle ønske at de som leser dette styrer unna så useriøse nettbutikker! Vi bør rett og slett ikke akseptere den slags behandling. Dette forumet kan bidra til at ting blir bedre og at useriøse aktører rett og slett ikke finner kunder til slutt.

Lenke til kommentar

Det har seg slik at jeg uten å tidligere ha benyttet meg av hverken angrerett, support eller reklamasjoner har byttet bærbar ca. 1 gang i året. Ogj eg har aldri hatt en så ustabil, treg og dårlig pc som dette før. Men trodde virkelig at visst jeg hadde behov for hjelp så ville jeg få det. Og det er dette jeg ønsker å belyse.

 

Visual Studio har jeg enno ikke prøvd å installere da jeg har hatt alt for mye problem med PC-en. Autocad har jeg en x64 versjon av så dette burde virke. Adobe produktene antar jeg har god støtte i alle operativsystem.

 

Ingen ting ville glede meg mer om denne PC-en virket som den skulle, da jeg faktisk har kjøpt den fordi jeg hadde lyst på nettopp denne.

Lenke til kommentar
Vil ikke si 3dje parts software er butikkens annsvar?

 

Problemet her løses ikke ved kjøp av en annen bærbar PC.

 

Nå har jeg aldri sagt at 3dje parts software er butikkens ansvar, dette er ansvaret til produsenten av softwaren. Men blir feil å si at det er synd på deg som kunde hvis butikken ikke kan hjelpe deg med problemer med maskinen som faktisk er feil på maskinen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Enten så gjør du noe feil, eller så er det feil på maskinen. En venn av meg har samme maskin, men noe dårligere spesifisert. Den kjører stort sett alle spill på markedet i dag i 1680*1050 oppløsning med medium-high grafikk uten problemer.

 

Det kan selvsagt være en feil på maskinen, men jeg har en viss mistanke om at det er SW som er problemet her.

Og dette er noe som *ingen*, jeg gjentar *ingen* Webshops eller "PC-butikker" har så veldig mye greie på.

Mao.:

Dette må man løse selv, eller sjekke godt på forhånd kompatibilitet mtp OS(versjoner), SW man skal bruke og hva slags hardware maksinen har.

Det er ikke alltid en lett oppgave.

Det er ikke helt feil å skrive frustrerte innlegg om at "den-eller-den-<sett-inn-webshop>" er dårlig på support.

Så er eventuelle andre kjøpere (med samme behov) advart.

Lenke til kommentar

Dette er en maskin som etter mitt syn konfiguert til å kjøre vista 64, spesielt med tanke på minne. Multicom skriver jo også på sidene sine at maskinen er designet for vista 64. Dette operativsystem er det som for meg har fungert dårligest. Selv før jeg har installert noe annet. Så med tanke på alt jeg har prøvd og at andre skriver at vista 64 fungerer perfekt, så heller jeg nok mot at dette er hardware-feil. Og da ligger ikke ansvaret hos meg. Multicom burde stille opp med bedre support.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er vanskelig å finne ut av hardware, særlig på laptops.(Ikke så lett å skru fra hverandre og bytte komponenter for å teste ut).

Og det er ikke alltid lett å finne ut om det er software (program, drivere) eller en defekt hw-komponent som er synderen.

At man bør få hjelp er jo klart.

Jeg beskriver bare den "kyniske realiteten" :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Komentarene her inne er forsåvidt gamle, men Multicom bedriver enda med KRIMINELT dårlig kundebehandling.

Det går på/i lovnader de ikke husker, eller ikke vil huske, det har de aldri sagt, komme med svada om hva som er galt (eks: det er firewallen i virus prog. ditt som er årsaken) selv om en forteller at samme feil er der med kun windows på pc'en.!

En får bare beskjed om å formatere, og/eller oppdatere BIOS, selv om det er siste versjon som er der.

En skulle tro at det skulle bli bedre med skriftlige beskjeder/mail, men der må eg bare si meg enig med mange andre.. enten så leser de ikke mailene, ellers må de være så belasta med lese og skrive-vansker at de nesten er for analfabeter å regne, og dermed forstår de ikke hva en skriver til dem.

Dette med ikke å få tilbakemelding opplever jeg og.

Fra min side kommer det til å bli noen forsøk til, først til support via mail og tlf.

så blir det en tlf. til Høvdingen selv der oppe, Tron Atle Løvig.

Kommer jeg ikke noen vei da,! da blir det TV2 Hjelper deg, Forbrukerombudet og det som måtte være nødvendig.

Lenke til kommentar

Har flere ganger vært i kontakt med multicom, og utover at de kan være lovlig trege til tider, så har de alltid vært imøtekommende og lette å ha med å gjøre.

 

Men om du formulerer deg like "bra" med kommunikasjon til multicom som du gjør her så er det ikke rart de har vansker med å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...