Gå til innhold

Skjermkort max: 1500 kr. Dx10 vs DX9 komp.


Megaknut

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Ser etter skjermkort til max 1500 kr.

Kjører en pc med XP, 3,6 GHz og 2048 mb ram.

 

Forstått det slik at noen av kortene er DX10 kompitabel. Jeg kjører som sagt Xp og er vel da ikke DX10 kompitabel, dvs at DX10 kompitable kort er liten nytte for meg, sett at jeg ikke oppgraderer til vista, noe jeg ikke vet vi lønne seg eller ei?

 

 

Sett at x1950 pro kort er meget gunstige og vistnok skal være bra, de er dog ikke dx10 kompitable om jeg ikke tar feil.

GeForce 8600 GT gjelder vel det samme bortsett fra at dette er dx10 kompitabel.

 

hva med

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337068

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337069

 

?

 

krav til kort

 

- maxpris - ca.1500

- max ytelse til minste detalj

- gir blanke i støy

- god vifte og kjøleegenskaper

 

setter pris på all hjelp angående kjøp av skjermkort og eller oppgradering eller ikke oppgradering til vista.

 

mvh.

 

Petter.

Endret av Megaknut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg ville ikke gått for det 2600xt. holder ikke i spill. med mindre du klarer deg med 1024x768 oppløsning. og low/medium detaljer. ville heller spart litt mer og gått for 2900pro eller 8800gts 320mb.

Kommer vel litt an på hva han skal spille. Bishock går fint i 1280x1024 med low på 2600 XT, og det er vel strengt tatt svært mange spill som krever mindre enn Bioshock gjør.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar
jeg ville ikke gått for det 2600xt. holder ikke i spill. med mindre du klarer deg med 1024x768 oppløsning. og low/medium detaljer. ville heller spart litt mer og gått for 2900pro eller 8800gts 320mb.

Kommer vel litt an på hva han skal spille. Bishock går fint i 1280x1024 med low på 2600 XT, og det er vel strengt tatt svært mange spill som krever mindre enn Bioshock gjør.

 

 

men har det i det hele tatt vært snakk på 2600? første karen her nevnte 2900 gjorde han ikke?

 

Noen som kan svare meg på kjøleegenskapene til 2900?

 

hva er deres mening om 2900 kontra x1950 pro?

og hvem har best kjøleegenskaper?

Lenke til kommentar

Kjøleegenskapen til 2900pro skal være bra siden den kan klokkes til samme ytelsen til 2900XT som da koster ca 3000kr. Har også hørt i 2900pro tråden at den er meget støysvak. Når det gjelder 1950pro så finnes det mange forskjellige varianter av forskjellige produsenter, men jeg tror ikke den klokkes like mye som 2900pro.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har hørt i den tråden, hører du viften fra 30% og opp til 100%. På 100% bråker den visst som et uvær.

 

Mer vet jeg ikke.

 

Bråking gir jeg blanke i. Gjerne bråke så mye at du ikke hører annet så lenge den kjøler ordentlig.

 

Mitt, forhåpentligvis siste, spørsmål er;

 

Jeg skal sannsyneligvis beholde min stasjonære PC, for å så heller oppgradere denne til Vista når den tid kommer og bruke denne som en spill pc. Og da istedetfor kjøpe meg en laptop til andre ting.

 

Hva vil dere anbefale? Er 2900pro så mye bedre enn x1950 slik at det i lengden vil lønne seg å kjøpe dette istedetfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...