Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin, starter ikke


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Fikk min nye pc i går, men har ikke fått start på den enda.

Jeg prøvde nettopp å jumper starte hovedkort kabelen og da starta PC-en (uten bilde på skjermen). Det lyser alltid en LED på hovedkortet når strømmen er på, men det er den LED'en som skal lyse når PC-en står i standby.

 

Komponenter:

Hovedkort:MSI P35 Platinum, P35, Socket-775, DDR2, Firewire, 1333FSB, ATX,GbLAN, 2xPCI-Ex16

Skjermkort: Sapphire HD2900Pro 512

CPU: Intel Xeon X3210 2.13GHz Socket LGA775, 8MB

Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Strømforsyning: Tagan Easycon 530W, Modulære kabler, 120 mm Vifte, 4xSATA, ATX/EPS, SLI, 20/24pin

 

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av Ltr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har forsøkt med overklokking eller hovedkortet er innstilt for feil prosessor eller er nytt kan det være nødvendig å resette BIOS. CLEAR CMOS vil forandre alle BIOS innstillinger til standard oppsett og maskinen vil forhåpentligvis kunne starte opp uten problemer. CLEAR CMOS-jumperen kan ha mange navn som JBAT1, CRTCL, CMOS-JUMPER etc.

 

For å resette biosen må du først skru av maskinen, så må du flytte jumperen fra pin 1 og 2 (som den står på som default) og sette den på pin 2 og 3 istede. La den stå på pin 2/3 i minst 5 sekunder og flytt den deretter tilbake til 1/2.

 

I klartekst: Skru av PC, flytt jumper, vent litt, flytt tilbake.

 

 

 

Finner du ikke denne jumperen, kan du slå av PC, ta ut batteriet og vent litt, for så og sette det inn igjen. Dette har den samme funksjonen.

 

Håper dette hjelper :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, da har jeg fått en returbekreftelse fra komplett. De hadde tydeligvis ikke funnet noen feil på noen av komponentene. Jeg ringte til kundeservice før jeg sendte inn delene og spurte om hjelp, men ingen av tingene han nevnte hjalp. Jeg fikk hjelp av andre til å se over om alt var koblet riktig også, men ingen kunne finne noen feil.

Jeg ser på meg selv som ganske pc kyndig, men nå er jeg hjelpesløs og mektig irritert :hrm:

 

Det eneste jeg kan komme på som jeg kan gjøre nå er å sende inn resten av delene(kabinett osv) og få dem til å sette sammen PC-en for meg.

 

Noen som har noen formeninger om hva jeg kan gjøre?

Endret av Ltr
Lenke til kommentar

Det var her på forumet jeg ble anbefalt den cpuen sammen med oppsettet da :roll: . Jeg har ikke fått igjen PC-en enda heller. Forresten så skrev jeg på feilbeskrivelsen av delene at jeg hadde satt sammen PC-en med de delene også, men jeg fikk ingen reaksjon på noe der.

 

Er det uvanlig at PC-en ikke starter i det hele tatt da? problemet er ikke at jeg ikke får bilde, men at absolutt ingenting starter (ikke en gang vifter). Det var bare da jeg jumper starta psuen at det ble liv i vifter osv.

Endret av Ltr
Lenke til kommentar

Har opplevet at hk som ikke støtter cpu faktisk starter opp også men at man da får opp at cpu er unsupported, tør ikke si helt sikkert hvordan ditt hk vil takkle en xeon og om det faktisk vil starte.

 

Her er cpu lista som ditt hk støtter.

http://global.msi.com.tw/index.php?func=pr...p;cat3_no=#menu

 

Har en bruker her som opplever det samme som du men på et annet hk, så det kan jo virke som det er cpu'n som gjør utslaget.

 

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...