Gå til innhold

Kjøp av Skjermkort


Ducki

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal kjøpe meg et nytt skjermkort nå for det er en del lagg når jeg skal spille litt mer "grafikk-avanserte" spill. Jeg er intresert i et kort som ikke er så alt for dyrt, men duger ganske bra. Vil helst ikke pasere over 1500 kr.

Om det skulle hjelpe som er noen av spillene som jeg har som trenger bedre kort;

-NeverWinter Nights 2

-World of Warcraft

-Splinter Cell osv.

 

Vell 3D relaterte spill som dere skjønner.

 

Takk for tips og hjelp på forhånd!

-Ducki

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg skal kjøpe meg et nytt skjermkort nå for det er en del lagg når jeg skal spille litt mer "grafikk-avanserte" spill. Jeg er intresert i et kort som ikke er så alt for dyrt, men duger ganske bra. Vil helst ikke pasere over 1500 kr.

Om det skulle hjelpe som er noen av spillene som jeg har som trenger bedre kort;

-NeverWinter Nights 2

-World of Warcraft

-Splinter Cell osv.

 

Vell 3D relaterte spill som dere skjønner.

 

Takk for tips og hjelp på forhånd!

-Ducki

 

Beste kortet du får til den prisen er X1950pro. Hva slags prosessor og strømforsyning har du?

Lenke til kommentar
Er det veldig stor forskjell i ytelsen når det gjelder 256 vs 512 ram på et sånt kort?

 

Nei, i "lave" oppløsninger er det ingen forskjell. i 1600x1200 eller høyere, kan det være opptil 10% forskjell i ytelse.

 

Når det gjelder overkill, er det ingenting som tyder på at en P4 3.0 begrenser på noen måte. Toms hardware har testet, og konkludert med at AMD XP2500+ er greit på et slikt skjermkort. Dvs at P4 2-2,2 GHz holder. Jeg ville ikke vært fremmed for å kjøre f.eks 2900pro eller kanskje til og med 8800GTS 320MB på en slik CPU.

 

På så gamle systemer er det heller strømforsyningen som setter begrensningen. 350W av OK kvalitet er minimum for X1950pro, og enda mer på de andre kortene. Hvis man må bytte begge deler, blir det en heller tvilsom oppgraderingaffære. Er PSU for dårlig, så går du for 7600GT, funker på alt.

Lenke til kommentar
nå er amd prossesorene i min erfaring my bedre en intel sine hadde 3ghz gikk ned til 2 merka ingen ting flere jeg kjenner som har hatt samme

 

Helt enig, hadde selv en p4 3,4ghz EE med 7800GS som da er dårligere enn 1950PRO og allikevel var det cpuen som var flaskehalsen. 350w PSU har heller ingen problemer med å kjøre 1950pro, har selv prøvd billig 350w til et overklokket C2D E4400 sammen med 1950pro.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...