Gå til innhold

Har nesten ikke plass igjen på C:\ ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten ikke plass igjen på C:\ og jeg driver nå på med en defragmentering og diskopprydding...

Ledig plass: 5,45 GB

Total størrelse: 63,7 GB

Jeg har sett igjennom C-disken min og finner ingenting spesiellt som tar stor plass..

( Jeg kjører en Laptop , Hp Pavilion DV6000.)

Noen som vet hva problemet er?

:ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har nesten ikke plass igjen på C:\ og jeg driver nå på med en defragmentering og diskopprydding...

Ledig plass: 5,45 GB

Total størrelse: 63,7 GB

Jeg har sett igjennom C-disken min og finner ingenting spesiellt som tar stor plass..

( Jeg kjører en Laptop , Hp Pavilion DV6000.)

Noen som vet hva problemet er?

:ermm:

Hvis det er Vista du burde se nærmare på shadowstorage

Fra cmd as admin kan du skrive... vssadmin list shadowstorage...og enter. Den kan du redusere til et fast antall MB hvis den har fått ubegrenset/max plass.

vssadmin resize shadowstorage /for=c: /on=c: /maxsize=700MB, så blir aldri mer enn 700MB.

Desto mindre du justerer der, desto mindre tilbake i tiden vil du kunne recover dokumenter og recovery points.

Hibernate , pagefile krever og noe GB. Hibernate kan du fjerne hvis ikke du har behov for denne funsksjon.

Hibernate:

-At the command prompt, type powercfg.exe /hibernate off for å fjerne det

-At the command prompt, type powercfg.exe /hibernate on for å activere det igjen hvis du vil.

Skrevet (endret)
Har xp! :O

Du skriver defragmentere og diskopprydding i post #1

Du utfører diskopprydding og til slutt defragmentering.

Men med så lite restplass=5,4GB, du burde ikke defradmentere før du finner ut hva du kan fjerne.

-har du hibernate funksjon------slå av.

-har du System restore på max------redusere til 2-300MB.

-har du filmer /musikk som kan kopieres over til noe annet. Kopiere over først---slett originale etterpå.

-Egenskaper for Internett i kontrollpanel---klikk på Slett du finner der.

-Hva med Foldere i C:\ som har med System update /drivere og annet fra HP? Det kan være flerre GB der.

-Programmer som du kan installere igjen-----start med å avinstallere dem i tur og orden.

Ja det er mer du kan sikkert fjerne men det er du som ser på C:\ ,og dermed vanskelig å si uten å vite hva du har.

Endret av wiberos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...