Gå til innhold

Lage recovery fra en formatert harddisk


Anbefalte innlegg

Har fått et problem med den bærbare PC-en min, så kjøpte et eksternt harddiskkabinett og satte harddisken inn der. Deretter tok jeg backup over på en annen pc, og formaterte harddisken med den andre PC-en. Det jeg lurer på da er om recoverypartisjonen ble slettet under formateringen, og om den ikke ble det, om det er mulig å få laget en recoverycd til denne partisjonen ved hjelp av den andre PC-en.

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått et problem med den bærbare PC-en min, så kjøpte et eksternt harddiskkabinett og satte harddisken inn der. Deretter tok jeg backup over på en annen pc, og formaterte harddisken med den andre PC-en. Det jeg lurer på da er om recoverypartisjonen ble slettet under formateringen, og om den ikke ble det, om det er mulig å få laget en recoverycd til denne partisjonen ved hjelp av den andre PC-en.

 

takk

 

En recovery partition (selve partition) blir ikke slettet bare fordi du formaterer, men innhold kan bli borte hvis du ser denne partition og dermed formatere den.

 

Er den skjult (uten bokstav) du kan ikke formatere den og ikke slette den, ihvertfall slik du har det nå.

 

Derfor må du se om den partition du har formatert er ca den samme størrelse som disken din ellers.

Er partition mindre enn disken kan det være at recovery er enda der.

 

Er det som er tilfelle, må du åpne den recovery partition, slik at du ser filene. De kan du bruke for å lage noe.........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...