Gå til innhold

Problemer med X1950Pro?


voffen

Anbefalte innlegg

Har satt inn et PowerColor X1950Pro AGP kort men har problemer med stabiliteten. Har avinstallert alle gamle drivere med DriverCleaner. Lagt inn ATI CCC 7.10 men fikk problemer når jeg kjørte 3Dmark-03. Fikk bare gjennomført 1. del av testen før det kommer en feilmelding om at 3Dmark må avsluttes. Har klokket CPU litt og prøvde derfor å sette den til default. Fikk da tatt en test med 13113 som resultat...

 

Hadde jeg bare stoppet der... men nei da. Klokket CPU'en litt opp og dermed fikk jeg tilbake den ustabile PC-en. Har ikke fått fikset det etter dette. Kjører jeg 3Dmark klikker skjermkortet og skjermen fylles av artifacts, samme skjer ved spilling.

 

Har satt alt i Bios til default/auto uten resultat. Kan det være at strømforsyningen må byttes? Er nok litt svak...

 

Min HW: Abit NF8, AMD64 3200+, 2 GB Kingston 3200 ram, 1 ATA disk, 2 SATA disker, 1 Nec DVDbrenner, 1 Creative Live lydkort, PSU 350W Fortron.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill fører til at PC henger, og maskinen restarter. Noen ganger kan jeg starte opp spillene, men vil etter kort tid fryse igjen. Har testet ut diverse drivere fra ATI, kjører nå 7.7.

Har testet 7.10, med dårlig resultat.

 

Er i grunnen ikke typen til å gi opp, men har møtt (dessverre) veggen med dette kortet. Har lest litt i diverse fora på løsninger, men den gang ei.

 

Sikkert straffet pga at jeg er trønder. :cool:

 

Så er noen interessert i ett stk x1950 pro og corsair 520W PSU (nye så klart) , kom og hent!

Lenke til kommentar

Prøv å last ned atitool og klokk ned kjernefrekvensen samt minnefrekvensen 10-20mhz og se om problemet fortsatt er der. Et annet forsøk kan være å forsiktig øke PCI-E til 102-103mhz, men ikke mye mer da windowsen kan bli korrupt som følge av for mye klokking av pci-e porten.

 

edit: Kortet går vel ikke varmt heller? Hvis du laster ned atitool kan du jo sette vifta på full guffe også samtidig.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Prøv å last ned atitool og klokk ned kjernefrekvensen samt minnefrekvensen 10-20mhz og se om problemet fortsatt er der. Et annet forsøk kan være å forsiktig øke PCI-E til 102-103mhz, men ikke mye mer da windowsen kan bli korrupt som følge av for mye klokking av pci-e porten.

 

edit: Kortet går vel ikke varmt heller? Hvis du laster ned atitool kan du jo sette vifta på full guffe også samtidig.

 

PCI-E? Dette er nå et AGP-kort, men mulig vi misforstår hverandre.

 

Men skal teste ut ATItool.

Lenke til kommentar

Da er ATITols loadet men jeg lurer på om det er noen som har fikset på dette kortet før de returnerte det til Komplett... Følgende står på Atitools: Default: 575/690 MEN på innstillinegen under står det Core: 573,75 og Memory: 1377,00!! :scared: Kan dette stemme? Når jeg trykker på Default blir skjermen svart og jeg må restarte PC-en med knapp.

Lenke til kommentar
på innstillinegen under står det Core: 573,75 og Memory: 1377,00!! :scared: Kan dette stemme? Når jeg trykker på Default blir skjermen svart og jeg må restarte PC-en med knapp.

 

Vel, kortet ditt er sendt i retur, men tenkte bare å oppklare. 690*2 = 1380. Siden det er DDR-minne er det vanlig å multiplisere reell klokkefrekvens med 2. Så akkurat det hadde ikke noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...