Gå til innhold

Knust skjerm på bærbaren, - forsikring?


paix

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Var så dum at jeg lot Laptopen min gå i gulvet idag, og skjermen knuste..

 

Og jeg har vært så dum at jeg ikke var helt klar over at det gikk an å kjøpe forsikring med maskinen min, så jeg lurer på, går det an å kjøpe nå i ettertid?...

 

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=27059#

 

 

Tusen hjertelig takk for alle svar! :)

 

edit: ser nå i ettertid at det kommer 1 tusen i egenandel også, men dette gjør ikke så mye, bare jeg får igang igjen maskinen..

Endret av paix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Var så dum at jeg lot Laptopen min gå i gulvet idag, og skjermen knuste..

 

Og jeg har vært så dum at jeg ikke var helt klar over at det gikk an å kjøpe forsikring med maskinen min, så jeg lurer på, går det an å kjøpe nå i ettertid?...

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=27059#

Tusen hjertelig takk for alle svar! :)

 

edit: ser nå i ettertid at det kommer 1 tusen i egenandel også, men dette gjør ikke så mye, bare jeg får igang igjen maskinen..

 

Du mener ikke seriøst at du tror du bare kan gå å ødelegge noe, for så i etterkant kjøpe forsikring? :no:

Lenke til kommentar
Du mener ikke seriøst at du tror du bare kan gå å ødelegge noe, for så i etterkant kjøpe forsikring? :no:

Jeg mener seriøst det, dessverre ja, idag har en TV gått i gulvet, en mikro ovn gulnet, en moped gått i dørken, og så en laptop fucka takk til meg..

 

skjønner ikke helt hva som skjer idag......

Lenke til kommentar

Jaja. Da kan det vel ikke bli så mye værre :)

 

Men fra spøk til alvor. Et selskap som solgte forsikringer i etterkant ville jo vært komplette idioter. Med mindre de tvang forsikringstaker til å være kunde i evig tid :)

 

Da kunne man jo bare gitt blanke i husforsikring, innboforsikring, bilforsikring, livs- og sykeforsikring, og så kjøpt den når man rammes.

Resultatet ville vært at forsikringsselskapet bare hadde hatt kunder som får utbetalt erstatning. Premien ville vært vanvittig!

Lenke til kommentar

du kan få penger for skjermen på innboforsikringen din hvis du har det. men da må du få et prisoverslag på hva ny skjerm koster som du må sende til forsikringsselskapet ditt. og det er nok en ganske stor egenandel.

 

fikk en skade på skjermen på min bærbare for noen måneder siden. ny skjerm kostet 5500, egenandel på 3000, fikk da 2500 av forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
du kan få penger for skjermen på innboforsikringen din hvis du har det. men da må du få et prisoverslag på hva ny skjerm koster som du må sende til forsikringsselskapet ditt. og det er nok en ganske stor egenandel.

 

fikk en skade på skjermen på min bærbare for noen måneder siden. ny skjerm kostet 5500, egenandel på 3000, fikk da 2500 av forsikringsselskapet.

Uff, så mye penger har jeg ikke, er det ikke noen steder hvor det er mulig å få tak i en skjerm til en acer aspire 5610Z ?

 

 

******** Denne tråden kan stenges **********

Endret av paix
Lenke til kommentar
Og jeg har vært så dum at jeg ikke var helt klar over at det gikk an å kjøpe forsikring med maskinen min, så jeg lurer på, går det an å kjøpe nå i ettertid?...

 

 

Det du tenker på er vel rett og slett forsikringssvindel? I hvertfall hvis du tenker på å kjøpe forsikring uten å fortelle om skjermen, for så å rapportere inn skjermen som ødelagt.

Endret av Trazor
Lenke til kommentar

Tenk på konsekvensene før du gjør noe slikt! Dersom du blir tatt i forsikringssvindel, selv for så små ting som dette, blir du svartelistet hos ALLE forsikringsselskaper og får sannsynligvis aldri igjen kjøpe forsikring.

 

Det er kjipern! Særlig når du står der med en knust bil eller nedbrent hus og tenker tilbake på da du gjorde noe så dumt som å forsøke å svindle et forsikringsselskap, og da bare for småpenger!

Endret av mks1001
Lenke til kommentar
jepp er det. men forsikringsselskapene gjør akurat det samme mot kundene sine, har de en mulighet til og nekte og betale så gjør de det. og det kan ikke helt sammenlingnes med og rane en bank.... kan heller sammenlingnes med og laste ned pirated software.

 

Jovisst kan det sammenlignes med å rane en bank. I alle fall om en tar en evt voldsbruk ut av ligninga. Det at forsikringssvindel, piracy etc er TYVERI på lik linje med å stikke handa si ned i kassa på supern og forsyne seg av penga eller som å gå inn på platesjappa og forsyne seg av cd'ene, er noe folk bør ha fått inn i hodet for lenge siden. Det er imidlertid diverse folk som går rundt å tror at dette er ganske uproblematisk å gjøre, og slike har jeg 0 respekt for. At forsikringsbransjen driter seg ut nå og da er IKKE en grunn til å drive med svindel.

 

Det var den tiden jeg orker å bruke på noe som burde være en ikke-diskusjon. Case closed fra min side.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at om du først skal bli kjeltring så får du hvertfall finne noe med millioner (med uttale som Valborg i Olsenbanden), ikke sløse bort et rent rulleblad for et par skarve tusenlapper. Forsikringsselskapene har vært ute en vinternatt før og kommer overveiende sannsynlig til å avsløre deg om du prøver deg på noe tull. Hadde du vært erfaren og durkdreven nok til å klare å lure dem så hadde du aldri i verden spurt her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...