Gå til innhold

Kan noen si meg om dette er Svake saker:-)?


Fredrik_25

Anbefalte innlegg

Jeg beklager om både overskriften og katg for posting av tråden er helt feil! Men jeg har ganske mye problemer med PC-en min om dagen. Jeg har tidligere postet tråd ang både cpu og ram ang problemene, og lærte masse av disse..

Saken er den at PC-en min bruker mye cpu selv om jeg bare f eks hører på musikk og surfer på nettet.. Jobber jeg i Photoshop, kan jeg vente i 1 min på at handlingen jeg foretok trer i kraft.. Snakker jeg i skype med web camet på er andre ting å gjøre på PC-en bare å glemme!.. Etter de ovenfor nevnte trådene formaterte jeg PC-en i håp om at det var

viruser og sånt som gjorde den treig, men det var det ikke.. Så da lurer jeg på om noen kan fortelle meg om dette kan ha noe med saken å gjøre ( om dette er en svak pc eller ikke)

 

 

Generelt

Pc LG LW40 Express

 

Prosessor: Intel Pentium M

Prosessorhastighet: 1730 MHz

Brikkesett: i915GM

Minne installert: 512 MB

Minnehastighet: PC2-4200 (533MHz)

Minnetype: SO-DIMM (DDR 2)

Harddisk #1: 60 GB

Harddiskgrensesnitt: S-ATA 150

 

Hva kan man evt gjøre, går det ann og oppgradere denne eller er sånt like dyrt som å kjøpe en ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket operativsystem bruker du?

 

Antar at du bruker Windows Vista? Jeg har prøvd maskiner med lignende spec som din med Vista og det går tregt ja. Det finnes mange måter å løse problemet på, i ditt tilfelle vil jeg kanskje anbefale å få inn litt mer minne, og degradere til Windows XP ;)

 

edit: leif

Endret av vegins
Lenke til kommentar
Hvilket operativsystem bruker du?

 

Antar at du bruker Windows Vista? Jeg har prøvd maskiner med lignende spec som din med Vista og det går tregt ja. Det finnes mange måter å løse problemet på, i ditt tilfelle vil jeg kanskje anbefale å få inn litt mer minne, og degradere til Windows XP ;)

 

edit: leif

 

Ja Ang dette med Vista! Jeg har prøvd min mors pc som ble kjøpt i forige uke, den har både mer ram og sterkere prosessor en min men den syntes jeg virker ganske treig, rart det der, er det Vista som krever så sykt mye da eller?

 

Men jeg har ikke Vista jeg har Xp

Lenke til kommentar

Vista er kjent for å kreve mye.

Litt merkelig case du har der, den maskinen skal jo utfra spec kjøre XP rimelig OK. Nå har jeg ikke erfaring med akkurat den modellen så jeg kjenner ikke til common buggs på den.

 

Har du prøvd å google for å sjekke om andre med samme modell har opplevd lignende? Det virker som om dette er et Hardware problem (som du selv har påpekt), nå har jeg ikke tid til å lese gjennom de tidligere trådene dine, så jeg bare spør - driver etc alt er ok?

Lenke til kommentar
Vista er kjent for å kreve mye.

Litt merkelig case du har der, den maskinen skal jo utfra spec kjøre XP rimelig OK. Nå har jeg ikke erfaring med akkurat den modellen så jeg kjenner ikke til common buggs på den.

 

Har du prøvd å google for å sjekke om andre med samme modell har opplevd lignende? Det virker som om dette er et Hardware problem (som du selv har påpekt), nå har jeg ikke tid til å lese gjennom de tidligere trådene dine, så jeg bare spør - driver etc alt er ok?

 

Jeg har prøvd å skjekke litt rundt på nettet om det finnes like problemstillinger som min, men ikke blitt så klok egentlig.

Det som er saken hva det anngår Xp i seg selv er at det fungerere raskt som bare det, ingen problemer. I dette øyeblikk her og nå brukes 10% Cpu, Det er jo ikke mye og er vel vanlig tenker jeg.. Hadde jeg slengt på det å høre litt musikk og msn nå hadde cpu garantert brukt 100% Photoshop er bare å glemme om man ikke har veldig god tid:-(

Og photoshop vet jeg krever MYE av en maskin sjenerelet men har ikke vært borti at det har tatt så mye andre steder.

 

Hva det angår drivere og sånt skal alt fungere, Jeg har både formatert og ny innstalert alt 4 ganger i frustrasjon over at jeg ikke kan mer om data..

 

Det er en annen ting jeg lurer på også! Under pc en er 3 avtagbare lokk HDD - MINI PCI- MEMORY Hva er det disse betyr, Kan jeg rett og slett bytte alt på den??

Lenke til kommentar
Maskinen din lider av kronisk minnemangel, du bør ha minimum 1 Gb, helst 2... Sjekk også oppgavebehandleren om det er enkelte prosesser som drar mye kraft, kan være virus eller lignende også.

 

 

Av mangel på ram? Fo da kjøper jeg jo bare masse av det:-) Tror 2Gb er det jeg kan ha på denne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...