Gå til innhold

Ebay - Bank Rounting Number


Anbefalte innlegg

Holder paa aa kjope noe fra Ebay, men trenger et "Bank Routing Number" for aa faa overfort pengene.

 

Dette staar om bank routing number:

 

"A 9-digit number usually found in the bottom left hand corner of your check."

 

Noen som vet hvor jeg kan finne dette? Banken min i Norge har tydligvis ikke hort om det.

De jeg snakket med i Visa hadde heller aldri hort om det.

 

Noen tidligere Ebay kunder som kan hjelpe meg?

 

Takker paa forhaand.

Endret av SurfingElite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan bruke IBAN nummer i stedet for routing nummer. få det oppgitt fra din bank (kan også godt være det står på nettsidene deres anntar jeg). Det er bare en slags ID-kode for banker, men utnefor statene bruker de vel ikke routing numre, men IBAN numre, som i grunn er akkurat det samme i praksis, men gjelder internasjonalt.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Bank routing number benyttes i USA og må være oppgitt ved betaling til konto i amerikansk bank. Dette for å identifisere bank og bankkontor. Din konto i Norge har ikke bank routing number men banken din er fullt identifisert i selve kontonummeret. Ved grensekryssende betalinger til din konto i Norge benyttes IBAN.

Lenke til kommentar
iban nummer brukes kun i eu + norge.

når du skal ha noe fra ebay,så lønner det seg alltid å spørre hva slags betalingsmetoder selgeren godtar,selv så kjøper jeg kun fra selgere som godtar paypal.

 

Herre, hadde du lest tråden hadde du sett at det er paypal som krever dette nummeret. Iban nummeret var tydligvis for langt for jeg trenger et 9 sifret number.

Lenke til kommentar

..ikkje mer enn at eg har prøvd det selv, kontoen min ble bekreftet straks eg la til kredittkortet mitt og lot de reservere en dollar. Adressen min derimot er ikkje bekreftet, og eg fikk beskjed om at det var en begrensning mellom kortutgiver/banken og PayPal.

 

Hvilken bekrefting er det du skal ha?

Lenke til kommentar
Herre, hadde du lest tråden hadde du sett at det er paypal som krever dette nummeret. Iban nummeret var tydligvis for langt for jeg trenger et 9 sifret number.

har lest tråden,og paypal krever nok ikke iban/bic nummer,da dette blir brukt til utenlands pengeoverføring mellom banker,og dette gjelder kun innen eu + norge.

 

når jeg registrerte meg på paypal,så måtte jeg ikke skrive inn noe sånt nummer.

Lenke til kommentar
har lest tråden,og paypal krever nok ikke iban/bic nummer,da dette blir brukt til utenlands pengeoverføring mellom banker,og dette gjelder kun innen eu + norge.

 

når jeg registrerte meg på paypal,så måtte jeg ikke skrive inn noe sånt nummer.

 

Nå er saken slik at jeg faktisk trenger dette. Får at man skal få vertifyed paypal acconten så kreves routing nummeret.

Lenke til kommentar
Nå er saken slik at jeg faktisk trenger dette. Får at man skal få vertifyed paypal acconten så kreves routing nummeret.

 

okay, vill gjetning..

du bor i USA?

og du prøver å regge deg på paypal med bostedsadresse i USA?

 

hvis det over her stemmer, så hva med å lyge litt til paypal og si du bor i Norge?

kanskje du slipper unna litt lettere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...