Gå til innhold

Spille PC, nærmeste fremtid

brage_sk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva er det beste jeg kan få mellom 11-14, trenger svar kjapt. Den skal brukes til spilling og kanskje litt photoshop editing. 15" required. Burde ha over 2 timer med batteri, ettersom jeg kanskje skal bruke den på skolen. klare over 3500 i 3dmark (håper jeg)

Er det noe som eksisterer nå? Hvis det er noe som er ventet vær snill å ta det med. Jeg kan godt vente!

Ellers kan jeg kanskje gå litt opp i pris hvis det er nødvendig.

Har sett på G1S (kommer det noen nye utgaver i løpet av året?)

Ellers noen andre! Jeg vil at den skal være rask<3

MVH BRAGE! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

VG har en test av HP Compaq 8510p som virker meget bra. Hvis du søker etter den på prisguiden finner du den til vel 12k, men de fleste nettbutikker ser ikke ut til å ha den på lager ennå.

Ellers kan jeg anbefale min egen Macbook Pro som f.eks. gir en score på 6900 i 3DMark 05, men den ligger litt over ditt budsjett selv med 10% avslag man får via studenttorget.no.

Jeg vil tippe at Compaq 8510p scorer ennå høyere i 3DMark 05 selv om det ikke er nevnt i testen.

Test hos notebookreview her.

Endret av Hurragutten
Skrevet
VG har en test av HP Compaq 8510p som virker meget bra. Hvis du søker etter den på prisguiden finner du den til vel 12k, men de fleste nettbutikker ser ikke ut til å ha den på lager ennå.

Ellers kan jeg anbefale min egen Macbook Pro som f.eks. gir en score på 6900 i 3DMark 05, men den ligger litt over ditt budsjett selv med 10% avslag man får via studenttorget.no.

Jeg vil tippe at Compaq 8510p scorer ennå høyere i 3DMark 05 selv om det ikke er nevnt i testen.

Test hos notebookreview her.

Har lurt litt på HP Compaq 8510p selv. Hvor bra er egentlig denne til f.eks spilling og videoredigering..

mvh

Frode

Skrevet

Takk for svar.

Jeg ser i den testen at 3dmark06 bare scorer 3300. mens i VG testen 4300..

er det forskjellige modeller eller er det bare random hvordan jeg får?

Hadde vært råtøft hvis jeg hadde fått over 4000 i 3dmark! Hadde blitt så fornøyd

Skrevet (endret)
Takk for svar.Jeg ser i den testen at 3dmark06 bare scorer 3300. mens i VG testen 4300..er det forskjellige modeller eller er det bare random hvordan jeg får?Hadde vært råtøft hvis jeg hadde fått over 4000 i 3dmark! Hadde blitt så fornøyd
Det ser ut som om modellen som er testet i VG er med en 2.2 Ghz cpu, mens den på notebookreview er på 2.0 Ghz. I tillegg oppgir testen fra VG resultatene for cpu og gfx hver for seg. Litt usikker på om tallet de oppgir for gfx er den "egentlige" 3DMark 06 scoren. Det store spørsmålstegnet er vel uansett hvor mye ATI 2600 kortet egentlig yter. Og det kan jo virke som om det yter i overkant av et 8600 GT kort, noe som må sies å være bra.
Har lurt litt på HP Compaq 8510p selv. Hvor bra er egentlig denne til f.eks spilling og videoredigering..mvhFrode
Jeg vil tro den egner seg godt til begge deler. Spesielt den høye oppløsningen på skjermen bør gjøre den velegnet til videoredigering. Ellers drar den vel de fleste spill utenom de aller nyeste titlene som Crysis og UT3, hvor man kanskje bør over på en XPS 1730 med 8700 SLI. Endret av Hurragutten
Skrevet
Det ser ut som om modellen som er testet i VG er med en 2.2 Ghz cpu, mens den på notebookreview er på 2.0 Ghz. I tillegg oppgir testen fra VG resultatene for cpu og gfx hver for seg. Litt usikker på om tallet de oppgir for gfx er den "egentlige" 3DMark 06 scoren. Det store spørsmålstegnet er vel uansett hvor mye ATI 2600 kortet egentlig yter. Og det kan jo virke som om det yter i overkant av et 8600 GT kort, noe som må sies å være bra.Jeg vil tro den egner seg godt til begge deler. Spesielt den høye oppløsningen på skjermen bør gjøre den velegnet til videoredigering. Ellers drar den vel de fleste spill utenom de aller nyeste titlene som Crysis og UT3, hvor man kanskje bør over på en XPS 1730 med 8700 SLI.

Forskjellen på testene er vel at kortet vg testet ikke er ett xt kort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...