Gå til innhold

"oppløsning" i firefox, lavere i ubuntu linux


Anbefalte innlegg

Det er egentlig unødvendig å forklare så mye. Kan bare vise hva jeg mener med bilder. La ved skjermbilde av firefox i windows og i linux etterpå. Som du ser er det ikke plass til like mange snarveier i linux versjonen fordi den har lavere oppløsing. selv om bilde på PC-en i linux har større oppløsning enn den jeg brukte i Windows når jeg tok bilde.. Hvordan fikser jeg dette?

post-105943-1192042792_thumb.png

post-105943-1192042808_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

installerte msttcorefonts nå uten at det heller hjalp no. Hvis du ikke ser forskjell på bildene, så bare se på de siste snarveiene i linuxskjermbilde, det er dinside.no og last.fm.. mens i windows skjermbilde er det dagbladet og 123spill.. Altså, alt som står over nettsidene du ser på; url, refresh knapp, google, snarveiene etc.. tar mer plass i linux enn i windows.. noe som er irriterende

Lenke til kommentar
nei, hjelper ikke det.. Bare teksten på vg.no og sånt som blir mindre, ikke teksten i firefox snarveiene.

Du må gå inn på System - Preferences - Fonts i Gnome-menyene.

 

Prøvde det du sa Sokkalf^ og ser at det blir mer windows like, men det så jo helt jævelig ut nå som jeg har brukt linux en stund. Det var faktisk ikke no verre en at man gikk inn i innstillingene til "skrift" og justerte ned størrelsen på "skrift for programmer" til 8 i stedet for 10.. Det er jo faktisk mye bedre i linux at man kan velge den skrifttypen man liker best og den skriftstørrelsen man liker best og ha det på alle programmer. Kan ha mini mini skrift i firefox så får jeg plass til masse ekstra shortcuts!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...