Gå til innhold

Test: Chess X-one


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du ikke skjønt at det finnes et ikon som heter "Innstillinger" på menyen?

Og der kan du gå inn på tale anrop og endre diverse ting.

Hvor høyt ringevolumet skal være (På en skala fra 1-6)

Samme med meldingstoner.

Og ringetoner.

Osv...

Det GÅR an å ENDRE på ting!

Og hvis du er på "skrivebordet" eller der bakgrunnsbildet kommer til synet, så trykker du på de to tastene til venstre for telefonen, på siden, og trykkerpå den øverste knappen for å velge hvor høyt volumet skal være for når du snakker i telefonen. Hvor godt du skal høre den du snakker med. Eller det kan du jo oxo gjøre inne på "innstillinger".

Så sånn er det.

Les i brukerveiledninga... Så finner dere litt av hvert skal jeg bare fortelle dere... ;)

 

Men en ting jeg ofte merker når jeg snakker i telefonen. Det kommer en slags "suse-lyd" i bakgrunnen.

Noe som vet hva det kan skyldes av?

Endret av pablo91
Lenke til kommentar

Det var det voldsomt så personlig du tok dette.....

 

Joda, det går an å forandre ringevolum og talevolum... har gjort det. Men lyddelen i telefonen takler ikke max volum. Da skurrer og skrangler det noe så forferdelig at det ikke er til å holde ut.

 

Det forandrer heller ikke det faktum at selv på lavt volum, så er talekvaliteten så elendig at telefonen er bortimot ubrukelig. Kanskje det er en defekt på telefonen jeg har, men jeg tviler på det.

 

Denne telefonen har sikkert fancy meny og masse funksjonen. Bare så synd at den er forferdelig dårlig som telefon.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Ser det er lenge siden det har vært aktivitet i denne tråden, men prøver allikevel: Er det noen som har synkronisert en x-one mot zyb.com? Isåfall hvilket merke oppga du/dere? Huawei er såvidt jeg kan se ikke oppgitt som et alternativ (og selvfølgelig ikke "chess" :p )

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Om du burde kjøpe Chess X-one? :no: Nei, desverre!

 

Eit hovudmål for dei aller fleste mobiltelefonprodusentar idag er å skape eit grensesnitt på mobilen som er såkalla "intuitivt". Med andre ord: Bruken av mobilen skal virke enkel, logisk, og sjølvforklarande.

 

Her har nok Huawei (fabrikken i Kina som produserar U120/X-one) hatt det litt travelt. Eg hadde skikkeleg trua på at dette skulle bli min nye følgesvenn av ein mobil, men nei. Det kostar rett og slett for mykje innsats å navigare på denne telefonen!

Eg vil ha ein mobil som jobbar for meg, eg vil ikkje jobbe for mobilen!

Ein mobil SKAL vere intuitiv. Det er ikkje X-one.

Bare det å sende MMS er eit mareritt frå denne telefonen. Latterleg kronglete opplegg!

 

Mitt råd: Unngå X-one, den gir deg fleire irritasjonar, enn den gir deg gleder.

 

Etter å ha testa X-one går eg heller tilbake til min i-det-minste logiske NOKIA 6070,

rett og slett fordi den vart for tungvindt å bruke!

 

Men likevel; Takk for forsøket, Chess! 3,5 mm jack-inngang og usb ladeinngang burde vore standard på alle telefonar.

 

*Vurdert kjøp av "X-bånn"? Kjøp heller Nokia 5310, så får du høgst truleg ein betre telefon og i tillegg radio med på kjøpet.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...