Gå til innhold

Keynote og iWork


Anbefalte innlegg

Denne delen av forumet er under programvare, så jeg stusser litt når jeg ikke finner noe om iWork. (Er det jeg som er dårlig å lete?)

 

Jeg har skjønt at iWork med for eksempel Keynote, ikke følger med når jeg kjøper macbook. Jeg ønsker derfor gjerne litt informasjon om iWork før jeg vurderer om jeg skal kjøpe eller ikke. Et alternativ til iWork er Office: Mac som er noe dyrere, men som garantert fungerer sammen med resten av skolens skriveprogrammer.

 

Det som er VELDIG kjekt, er Keynote til presentasjoner. Norsk læreren min elsker presentasjonene vi klarer å lage.. Ser mye bedre ut enn alle de kjedelige, like powerpoint presentasjonene.

 

Keynote høres spennende ut, og er hovedsaklig det som gir meg lyst på iWork. Kan noen her kan utdype hva som gjør Keynote bedre enn PowerPoint?

 

Mvh Sondre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig litt smak og behag, e liker best keynote, men dette fungere bare vis du skal vise presentasjonen på en mac, vis du skal konvertere fra keynote for og vise med powerpoint på en windows maskin, er det nesten like greit og lage med powerpoint, så slipper du kompatibilitetsproblemer.

 

Ellers er keynote et knall verktøy vis du bruker din maskin når du skal holde fremvisningen/presentasjonen.

 

Et tips er og ikke ha automatisk presentasjon, altså at bilder og spesielt tekst går videre etter x anntall sekunder uten at det bare skal kjøres igjennom, altså vis du skal lese det som står der og faktisk presentere så er det lurt og klikke seg igjennom (noe automatikk er jo greit, men ikke automatisk skifting av lysbilde, det har i hvertfall jeg erfart).(dette gjelder spesielt vis du skal vise på en annen maskin en den du brukte når du laga presentasjonen).

 

EDIT: rettet skrife leif;) hehe

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar
..., så slipper du kompitabelihets problemer.

 

hahahahahhahaha! :rofl:

 

Edit: Unnskyld :blush:

 

Takk for svar, jeg har aldri selv prøvd automatisk bildeskifte, men antar at det ikke vil fungere særlig bra hvis en komplikasjon oppstår.

 

Edit2: Er det ingen som har noen formening om hva man bør velge av Office og iWork? Har ikke selv prøvd iWork, og kan ikke sammenligne. Mitt bruk er beregnet på skolearbeid.

Endret av Zelziuz
Lenke til kommentar
Edit2: Er det ingen som har noen formening om hva man bør velge av Office og iWork? Har ikke selv prøvd iWork, og kan ikke sammenligne. Mitt bruk er beregnet på skolearbeid.

Skolearbeid trenger ikke stort av funksjoner, så begge fungerer helt greit. Du kan jo også ta i bruk begge med en øyelapp, trefot og en trofast papegøye.

 

Selv tar jeg Keynote forran Powerpoint, den fungerer fint til å sette sammen stilfulle presentasjoner på kort tid. I et arbeidsmiljø så ville kanskje Keynote skape noen kompatibilitetsproblemer, men i og med at det er i skolesammenheng så er det mindre viktig. Keynote fungerer også med fjernkontrollen som følger med en Macbook eller Macbook Pro, som kan være hendig om en ikke vil klikke på en mus eller et tastatur hver gang en skal gå over til neste punkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...