Gå til innhold

Nei takk til reklame


Anbefalte innlegg

Er du lei av reklame i postkassa? Da bør du lese videre.

 

Forslag til ny markedsføringslov skal vedtas i Stortinget våren 2008. I forslaget er dagens ordning med reservasjon opprettholdt, slik at de som ikke ønsker å motta reklame selv må sørge for å si fra om dette ved å sette en ”nei takk”-lapp på postkassa. Kampanjen Neitakk.no krever at dette prinsippet snus, slik at de som ønsker reklame heller markerer dette med å si ja takk.

 

Posten tjener 1,3 miliarder i året på reklame, det er ca 60 000 tonn remklame som blir sendt ut hvert år og gønnhverdag har gjort undersøkelser som viser at det kun er ca 20% av befolkning som ønsker reklame. Det sier vel litt , vær miljøbevist og gi din stemme til neitakk.no

 

Syns du det er en god idé?

 

Kilde: Gronnhverdag.no

Vær med på underskriftskampanje her:

www.neitakk.no

 

Si nei tak til telefonkatalogen også, les mer her:

https://login.gulesider.no/mypage/flow.c?_f...reservationFlow

 

Ditt distrikt:

www.dittdistrikt.no/katalogreservasjon

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skrevet under, ikke for miljøet sin skyld, men fordi spam irriterer meg enten det er post eller epost.

 

Forøvrig river jeg meg i håret hver gang miljøorganisasjonene og TV reklamene sier at om du resirkulerer papir så redder du så og så mange kvadratmeter med regnskog i året, når Norge er storeksportør av tømmer og ikke har noen regnskog. Dessuten tjener resirkuleringsselskapene gode penger på søpla vår. Enten burde da andre i tur få billigere papir, eller så bør vi få betalt for å resirkulere.

Lenke til kommentar

Ja til reklame. Fester heller en "nei takk" lapp på postkassen dersom jeg ikke har lyst til det, men nå har det seg slik at reklame kan både være interesant og kan brukes til fyring. Dessuten er det ikke mye arbeid å kaste den reklamen man ikke liker. Det å feste en "nei takk" lapp på boksen er ikke særlig mye arbeid uansett. Hvorfor vil man snu dette? For å få posten til å tape 1.3 milliarder årlig? Er dette grunnen?

 

Miljøgreiene kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

Lenke til kommentar
Skrevet under, ikke for miljøet sin skyld, men fordi spam irriterer meg enten det er post eller epost.

 

Forøvrig river jeg meg i håret hver gang miljøorganisasjonene og TV reklamene sier at om du resirkulerer papir så redder du så og så mange kvadratmeter med regnskog i året, når Norge er storeksportør av tømmer og ikke har noen regnskog. Dessuten tjener resirkuleringsselskapene gode penger på søpla vår. Enten burde da andre i tur få billigere papir, eller så bør vi få betalt for å resirkulere.

Fin logikk, drit i miljøet siden noen tjener på det på et vis.

Lenke til kommentar
Ja til reklame. Fester heller en "nei takk" lapp på postkassen dersom jeg ikke har lyst til det, men nå har det seg slik at reklame kan både være interesant og kan brukes til fyring. Dessuten er det ikke mye arbeid å kaste den reklamen man ikke liker. Det å feste en "nei takk" lapp på boksen er ikke særlig mye arbeid uansett. Hvorfor vil man snu dette? For å få posten til å tape 1.3 milliarder årlig? Er dette grunnen?

 

Miljøgreiene kunne jeg ikke brydd meg mindre om.

 

 

1. nei takk lappen må du i posten og hente, du må fylle ut et skjema og sende inn til posten.

2. Med nei takk lappen risikerer du og få reklame av likevel, blant annet fordi det ikke bare er posten som deler ut reklame.

3. Enkelte postbud gir beng i om det henger en neitak lapp.

4. har du en ja takk lapp på postkassen og/hvis det lov forslaget blir godskjent er det kun de som har det på postkassen som får reklame.

 

50 kg reklame i året er ganske mye søppel tar man telefonkatalogene i tillegg havner du kansje på 70kg og hvis du er miljøbevist og resirkulerer i tillegg har du smart miljøet for mye og gjør alle sitt, blir det jo langt mer en 60 000 tonn co2 utslipp i året som du sparer miljøet for. Men det er vel folk som kaster pappir og papp i søpla istedet for miljløstasjon dessverre.

Endret av Zafar Iqbal
Lenke til kommentar
1. nei takk lappen må du i posten og hente, du må fylle ut et skjema og sende inn til posten.

Eller du kan bare lage din egen lapp eller skrive på postkassen; "Reklame - nei takk!" elns.

 

2. Med nei takk lappen risikerer du og få reklame av likevel, blant annet fordi det ikke bare er posten som deler ut reklame.

Og dette risikerer du ikke uansett?

 

3. Enkelte postbud gir beng i om det henger en neitak lapp.

Hvorfor skulle de isåfall bry seg om det henger en ja takk lapp der?

 

4. har du en ja takk lapp på postkassen og/hvis det lov forslaget blir godskjent er det kun de som har det på postkassen som får reklame.

Og dette er du sikker på? Hva med de som ikke er fra posten og deler ut reklame? Og postbud som deler ut reklame uten å tenke seg om?

 

50 kg reklame i året er ganske mye søppel tar man telefonkatalogene i tillegg havner du kansje på 70kg og hvis du er miljøbevist og resirkulerer i tillegg har du smart miljøet for mye og gjør alle sitt, blir det jo langt mer en 60 000 tonn co2 utslipp i året som du sparer miljøet for. Men det er vel folk som kaster pappir og papp i popsten dessverre.

20 kg ekstra bare for en tlf. katalog i året? Og, miljøet miljøet - hvilken miljøsak snakker du om? Global oppvarming? I verste fall kan det hende at du ikke har gjort noe for noe, enten det er miljø eller hva som helst, i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Reserverte meg mot telefonkatalogen nå, kan anbefale dere reservere dere for DittDistrikt óg om dere får det. Legge til i førstepost?www.dittdistrikt.no/katalogreservasjon
kult reservet der og nå. takk for linken.
Eller du kan bare lage din egen lapp eller skrive på postkassen; "Reklame - nei takk!" elns.Og dette risikerer du ikke uansett?Hvorfor skulle de isåfall bry seg om det henger en ja takk lapp der?Og dette er du sikker på? Hva med de som ikke er fra posten og deler ut reklame? Og postbud som deler ut reklame uten å tenke seg om?20 kg ekstra bare for en tlf. katalog i året? Og, miljøet miljøet - hvilken miljøsak snakker du om? Global oppvarming? I verste fall kan det hende at du ikke har gjort noe for noe, enten det er miljø eller hva som helst, i det hele tatt.
Hyggelig og høre at du syns det er et posetivt tiltak.Jeg går ut fra at alle som reserverer seg mot slikt er dumme og naive som tror deres lille bidrag redder miljøet på noen måte.
Lenke til kommentar
De fleste som reserverer seg mot det, gjør det av den eneste grunn at de rett og slett ikke vil ha reklamen.

 

 

Ikke vær så sikker på det.

Jeg sendte ut eposte på jobben og fikk masse posetivt respons. Sende epost til venner og fikk gode tilbakemeldinger.

Så det er tydeligvis ikke alle som vet at man kan reservere seg mot det og om de gjør det fordi de ikke vil ha reklame eller av andre grunner kan jo diskuteres.......

 

Men jeg personlig gjør det både fordi jeg ikke ønsker reklame og for å være miljøvennlig. Det er kansje en dråpe i havet, men jeg gjør i hverfall det lille jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...