Gå til innhold

Hvilket brenne-program er best?

pstub

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Vil ha tips til et bra brenne-program som ikke installerer en hel haug av unødvendig programvare og spiser opp alt av systemressurser slik som Nero har blitt i det siste. Vil bare ha som utforsker biten av Nero, "drag and drop" de filene/mappene jeg vil ha, brenne video DVD, brenne image-filer over på CD/DVD og muligheten til å lage image-filer.

Noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

k3b funker kjempebra. Som standard så er den vel delt i et utforskervindu og "cd-innhold" vindu. Du kan dra og slippe fra andre programmer og, for eksempel spillelista i amarok.

Skrevet (endret)

Er det noen av disse gratis brenneprogrammene som også kan mounte image? Mener Nero jeg hadde på en annen maskin kunne gjøre dette.

Edit: nå gjør Nero alt mulig og litt til da, så det var vel ikke mer å vente... En slik mounte-egenskap er derimot ikke mye bloat synes jeg.

Endret av zonko
Skrevet

Har ikke noe behov av mounting av image-filer, da jeg benytter Deamon tools til dette, som også benyttes av "My Movies" i mitt mediacenter.

Skrevet
Alcohol 120% funker fint både til brenning og til mounting av image filer. Bruker dette til all slags brenning. Liker ikke Daemon Tools pga adwaren som følger med (er veldig enkelt å fjerne men bruker ikke adware prog av prinsipp). Liker heller ikke Nero siden det er så mange halvgode programmer jeg absolutt ikke trenger med i pakkene. Er alt for tungt. Alcohol120% koster penger så må du ha et gratis brenne program vil jeg på det varmeste anbefale CDburnerXP. Dette brenner dog ikke bare CD-er som navnet kanskje skulle tilsi. Funker fint å brenne DVD og CD-er både på XP og Vista. Det har et så utrolig enkelt brukergrensesnitt at selv bestemora mi kunne greid å brenne CD-er med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...