Gå til innhold

Hva kan en si til følgende


Anbefalte innlegg

Sitter og iriterer meg over masse rart.... En av tingene er Forskjellige priser på Ringing fra og til mobiltelefon.. (I den anledning har jeg da skaffet meg Netcom (69 (-10) kr mnd, 1,48 pr min, 0,74 til familie og bussinessen, 74 øre msg )

 

Men det jeg vil spørre dere om er:

 

(må ha med litt forhistorie først da)

 

I en god del år var det sånn at 93 xxx xxx og 98 xxx xxx var telefonnummer til Netcom.. Og da viste en jo at hvis en hadde telenor og ringte til disse nummrene måtte en spare inn på Strømmen eller parabolen for å dekke regningen fra telenor etterpå... Og så kom Netcom og Telenor på en god idee.... Vi lager et system som gjør det mulig for hverandre og flytte nummer fra en opperatør til en annen...

 

Og vips så forsvant infoen om prisene...

For når jeg ringer til kari på tlf 415 xx xxx eller til Nina på 93 xxx xxx... Hva ringer jeg til da? Netcom, Telenor, Sense? (ingen vet)

 

Etter som jeg kan huske er det noe i kjøpsloven som sier at en skal få vite prisen på de tjenestene en kjøper? Hvis du ser en annonse i avisen du vil svare på og ringer 99 55 55 55 eller hva det nå enn kan være.. Vet du da hva du betaler for samtalen? NEI!!!! :evil::evil:

 

Er det noen som tror jeg kommer noen vei med dette hos forbrukerombudet eller lignende? Noen som har flere og gode utfyllende tips?

 

Vær snill og kom med hver minste detalj på deres tanker om dette...

 

 

 

Hilsen Utrolig Lei ex-TELENOR bruker!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sa selv, du har Netcom og da har du samme pris til alle.

Det er DET du betaler...:)

Så ikke tenk så mye på det. :)

Netcom gjorde dette for at det skulle være enklere å forholde seg til

abonnementet og slippe å få "dyre" regninger.

Da det så og si er umulig å finne ut hvem som har Netcom eller

Telenor nå.

 

Og foressten det var ikke Netcom og Telenor som fant på at

man kan flytte over nummer.

Så vidt jeg husker var det post og tele tilsynet som bestemte dette.

(ikke arrester meg på den) :)

De ville at nummeret ditt skal være ditt, og ikke tele operatøren,

derfor kan du ta dette med til en annen operatør. Da det er DU

som eier det. :D

 

Og sånn bare får det å si det, Telenor tapte mange penger på

dette. For folk holdt seg stort sett til Telenor, pgr av nummeret.

Da de fleste andre operatører er billigere en Telenor. 8)

 

Når det gjelder prising på nummer i reklamer skal dette oppgis.

Hvis det ikke gjør det, så skal det oppgis før samtalen settes igang.

 

Hørte også om en tjeneste at man kunne sende en sms til et nummer,

også fikk man opp åssen opertør der nummeret brukte.

Men aner ikke om dette stemmer... :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...