Gå til innhold

Prosjekt; NoiseControl fulltower casemod


Anbefalte innlegg

Hallo, tenkte jeg skulle legge ut litt info om mtt casemod prosjekt. Det hele begynte i sommer da jeg fikk ny hardware og trengte et luftigere kabinett.

 

I skrivende stund er prosjektet nesten ferdig. Så denne tråden blir en kjapp oppsummering.

 

Dette NoiseControl kabnettet fikk jeg av en venn for ca 3 år siden da jeg skulle sette sammen en server pc. Da jeg fikk kabinettet manglet det frontdekslel (foran cd-rommer, osv) + at kabinettet var lakkert gull innvendig og sidedørene var lakkert orangsje.

 

Dette kanbinettet er fremdeles i salg enda. Det hadde jeg ikke trodd. Er å få kjøpt hos bla. Microplex.

 

00a.jpg

 

00b.jpg

 

Til min bruks pc har/hadde jeg et 3R Systems Miditower, R700B. En trang kasse å jobbe i + lite egnet for overklokking og et event. SLI oppsett. Byttet over hardwaren i kassene.

 

3rr700b.jpg

 

Plutselig ble server PC-en en Media Center PC da 3R kassa har innbygget IR mottaker og fjernkontroll som medfølger :cool:

 

Målsettningen med prosjektet var å få en luftig, ryddig og funksjonell kasse. Pianolakk finish, akvarium med fisker, diskolys, atomklistremerker og annet juggel er ikke noe for meg. Ser det er mange der ute som virkelig legger mye tid og ressurser i kassene sine. Mye imponerende å se på :dribble:

 

All hardware i den gamle PC-en ble byttet ut etterhvert.

 

Hardware/utstyr:

 

Enermax Liberty 620w

Asus P5N32-E SLI

Intel Core 2 Duo E6600, 2.4 Ghz, 4 Mb L2

Thermaltake BigTyp 120 VX, cpu kjøler

OCZ DDR-2, 800 Mhz, XTC Platinum revision 2 (et eller annet) 4-4-4

Club3D Geforce 8800 GTS 320 Mb

Western Digital Raptor 36 Gb, 10.000 rpm, 16 Mb cache, SATA

Western Digital 320 Gb, 7200 rpm, 16 Mb cache SATA

NEC dvd-brenner, SATA

 

Diverse:

 

1 x Bzerk 250 mm vifte

1 x Aerocool 140 mm vifte

1 x Papst 120 mm vifte

2 x Papst 80 mm vifter

Akasa 3,5" viftestyring m/usb

++

 

Tok ikke allverden med bilder da prosjektet i utgangspunktet ikke var så seriøst. Kameraet mitt er gammelt også så det tar ikke så gode bilder.

 

 

Sånn så det ut rett etter at jeg hadde fått hk, ram, gfx og cpu. hadde fremdeles gamle IDE enheter, osv.

 

01.jpg

 

02.jpg

 

03.jpg

 

 

Sånn ble det etter å ha lakket kassa svart og hovedkort er tilbake på plass.

 

04.jpg

 

 

Her har jeg kuttet et hull i hovedkort plata. Meningen er å montere en 120 mm vifte i sidedøra som blåser på baksiden av hovedkortet. Dette gjorde litt for teste egentlig.

 

05.jpg

 

07.jpg

 

 

140 mm vifte i fronten m/blått led lys. Må lage noen fester til denne vifta etterhvert. Nå er den bare festet med strips.

 

06.jpg

 

11.jpg

 

 

Ny Enermax psu som tilfeldigvis er lakkert i svart. Enermax liker jeg...

 

12.jpg

 

13.jpg

 

14.jpg

 

 

3,5" HD bay til 5,25" brønn. Meningen er å flytte varme fra HD'ene bort fra hk, cpu, osv.

 

15.jpg

 

16.jpg

 

 

Et par bilder...

 

17.jpg

 

18.jpg

 

20.jpg

 

 

Ny cpu kjøler + 2 x 80 mm vifter som skal sitte i bakkant av kassa.

 

23.jpg

 

24.jpg

 

25.jpg

 

26.jpg

 

 

Og til slutt. Det hvite katakodelyset kan skrues av. Det var egentlig ment som "inspeksjonslys", men var litt fett og ha det på hele tiden.

 

27.jpg

 

28.jpg

 

 

Er fremdeles litt småtteri som skal gjøres.

 

- Montere chipset kjølere (passiv kjøling på Asus P5N32-E SLI).

- Gi kasse en ekstra omgang med lakk da det ble litt tynt her og der.

- Bore et hull i kasse slik at jeg kan strekke opp kabler fra psu, hd'er annerledes.

- Kanskje en Akasa viftestyring til.

- Lakke cd-rommen og drivebayen i samme sort farge som kabinettet.

 

Foreløpig overklokking:

 

CPU 2.40 Ghz @ 3.33 Ghz

DDR-2 800 Mhz @ 911 Mhz

8800 GTS 320 Mb (513 / 792 Mhz, stock) @ 655 / 1030 Mhz

 

3DMark 06 score: 11200

Da jeg satte sammen maskin med stock innstillinger fikk jeg 8616 poeng i 3DMark.

 

end%20result.jpg

 

Tempraturer:

 

Idle: Load:

CPU 37c 56c

HK 32c 35c

8800 GTS 56c 67c

Rom temperatur: Godt og varmt (ca 25c)

 

 

Jeg bygde denne PC-en hovedsakelig fordi jeg ville ha en god spill opplevelse i Bioshock. Kjører Bioshock i 1280x960 med alt av detaljer på full guffe. Er meget fornøyd :D Har lyst på ett 8800 GTS kort til og sette det i SLI.

 

Komentarer kan postes her.

Endret av hugo4231
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...