elling10 Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Skal bestille ekstra harddisk til PC-en nå. Har åpnet maskinen, for å se hva jeg trenger å kjøpe. Er i tvil om hvilken harddisk jeg skal ha. IDE ATA, SATA, Serial ATA hva er forskjellen, hvordan finner jeg ut hva jeg skal ha ? 2,5 " eller 3,5 " ? Her var det mange begrep....... Hjelp !! Endret 7. oktober 2007 av elling10
Holten Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 IDE: Tynn og bred kabel. Ofte svart eller grå. SATA/SERIAL ATA: Smal kabel, ofte rød. Har du stasjonær PC så bestiller du en 3,5" hdd
Stigma Skrevet 7. oktober 2007 Skrevet 7. oktober 2007 Du skal ha 3,5" om du har stasjonær. Om du skal bruke IDE eller S-ATA komemr ann på om hobvedkortet ditt har de nye S-ATA pluggene eller ikke. Fortell oss din hovedkortmodell, eller se om du har disse kontakten som du kan se her på ditt hovedkort: http://www.iu.hio.no/~haugerud/osa/Foreles.../os/osaSATA.png Hvis du har sånne, så kjøp S-ATA. om ikke så kjøp IDE. -Stigma
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå