Gå til innhold

"Problemer" med et SLI oppsett...


{TRiAL}

Anbefalte innlegg

Tittelen sier vel egentlig sitt.

Jeg gikk igår til investering av et skjermkort til, tanken var da ha et SLI oppsett.

 

Oppsettet er som følger:

Asus A8N32-SLI Deluxe

AMD X2 4200+

2gb 400mhz 2.3.2.5.1t

2 x 8800gts 320mb.

OCZ 520w psu.

 

Får oppsettet opp å gå, stabilt virker det også som det er (var litt redd med tanke på psu'en.) Det jeg først vil legge en finger på, er at jeg testet 3dMark05 før jeg satt inn et kort til, fikk da 11500. Dyttet inn nye, fyrte opp og fikk 12400.

Før dere kommer med mange kommentarer hvor stor flaskehals resten av PC-en min er, så vet jeg det. SLI oppsettet er mest tenkt for neste oppgradering (men kjøpte nå, med tanke på at 320mb skal ut av markedet + at jeg fikk det billig) men burde jeg ikke fått noe bedre ytelsesforbedring? Dette var jo marginale greier?

Så om noen har forslag eller idéer, så kom gjerne med dem. Eller er maskinen virkelig så flaskehals?

 

Et annet lite problem jeg har, jeg kjører 2 skjermer. PC skjermen også er det utvidet til lcd tv'en, men så fort jeg enablet SLI hadde den ikke lyst til det lenger. Gikk jeg da tilbake og satt på utvidet skrivebord, så slo SLI seg av igjen. For øyeblikket så får jeg plutselig ikke til og utvidet noe som helst lenger :hmm: Noe jeg ikke helt skjønner.

 

Så jeg håper noen har noen gode svar eller idéer på begge disse tinga.

 

På forhånd takk :)

Endret av {TRiAL}
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SLI støtter ikke dual-view som nevnt.

 

Siden du har kjørt 3dmark så ville jeg registrert 3dmark (om du ikke har gjort det) for da får du mulighet til å sammenlikne din score med andre som har tilsvarende oppsett. Der kan du se hvordan du ligger ann.

 

Der går det helt sikkert ann å se hvor stor del CPU'n har av resultatet ditt :)

 

Nå har jo akkurat AMD satt ned prisene sine IGJEN :thumbup: , så da kan du jo kjøpe deg en 5000+ black ed og klokke opp denne. Du får sikkert den billig også :!:

Lenke til kommentar

Har ikke min egen maskin foran meg for øyeblikket, så får ikke gitt en detaljert forklaring, men hvis du går inn i kontrollpanelet til skjermkortet, så er det en innstilling hvor du velger Sli-modus. Mener at jeg selv bruker Alternate Frame-et eller annet 2.

 

Kan gi en detaljert forklaring senere, men selv merket jeg stor forskjell på de forskjellige modusene i Portal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...