Gå til innhold

Problemer med Jensen router


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et trolig problem med min Jensen Air: Link WBR 6954 router. :ermm:

 

Problemet er at det virker som om den plutselig har blokka mange porter. Dette skjedde først for et par måneder siden. Så restarta jeg den og adsl modemet et par ganger, til ingen nytte. Men en uke etter dette igjen så gjorde jeg et nytt forsøk på å restart disse, og da plutselig var alle portene åpene igjen. Men eventyret slutter ikke der, for en uke siden nå, skjedde akkurat det samme igjen og problemet gjelder fortsatt. :cry:

 

Som sagt så virker det som om routeren har blokka en hel del porter, men nå har ikke jeg noen stor kunnskap innenfor nettverk og routere. Greia er at MSN og vanlig browsing fungerer helt fint, men når det kommer til å koble til nettpoker, voice programmet ventrilo, nedlastningsprogrammer og diverse online spill, så får jeg ikke koblet til. :hmm:

 

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antaglig er sperre i modemet eller hos din internettleverandør. Benytter du telenor? De pleier å sperre porter hvis PC-en er spreder av virs, trojanere, benyttes til spam e.l.

9641740[/snapback]

 

Telenor leverer internett for meg ja :hrm: Høres rimelig ut at det kan være problemet, men tviler/håper at jeg ikke er spreder av noen av de tinga :ermm:

 

Får vel ta en telefon ned til telenor og høre litt :)

 

Takk for hjelpa

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet selv.

 

Har en mistanke om at du kanskje har flere maskiner koblet til ruteren.

Hvis du f.eks har åpnet en port kan det hende den gjelder kun for den spesefikke ip adressen du har valgt.

 

Hvis du da slår av å på maskinen igjen er det kanskje en av di andre maskinene på nettverket som har tatt den ip adressen.

 

Antaglig er sperre i modemet eller hos din internettleverandør. Benytter du telenor? De pleier å sperre porter hvis PC-en er spreder av virs, trojanere, benyttes til spam e.l.

9641740[/snapback]

 

Telenor leverer internett for meg ja :hrm: Høres rimelig ut at det kan være problemet, men tviler/håper at jeg ikke er spreder av noen av de tinga :ermm:

 

Får vel ta en telefon ned til telenor og høre litt :)

 

Takk for hjelpa

9641849[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...