Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

S-MAX feil.. Elendig kundeservice


Anbefalte innlegg

Hei igjen, :)

 

Det er ikke turtallet på motoren som varierer, det er turtallet på defroster vifta som går opp og ned (fra min til max) ettersom jeg gir gass eller ikke på motoren.

I tillegg til dette så blinker lysene kraftig (dette skrevet i brev av forhandleren selv)

De sier dette er normalt, så da mente jeg at det må være flere med S-max som har det slik?

 

Mvh,

Carmencita

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei igjen, :)

 

Det er ikke turtallet på motoren som varierer, det er turtallet på defroster vifta som går opp og ned (fra min til max) ettersom jeg gir gass eller ikke på motoren.

I tillegg til dette så blinker lysene kraftig (dette skrevet i brev av forhandleren selv)

De sier dette er normalt, så da mente jeg at det må være flere med S-max som har det slik?

 

Mvh,

Carmencita

Eg kan bare si at slik er det ikke på min S-Max. Høres rart ut. Stikk innom en annen ford forhandler, og si dette problemet har ikke andre S-Max eiere og se hvordan de tar dette. Eg måtte som du kanskje har lest i denne tråden, til ford verksted nr 2 for å få utført opplagte garantifeil, så det varierer veldig på kundebehandling..

Lenke til kommentar

Kan bare si at kundebehandlingen ikke er på topp der hvor jeg har kjøpt den nei. :thumbdown:

Det som er så synd, er at dette er en kjempebil, og selv om det kan være noen feil, så er det jobben som forhandleren gjør som sitter igjen.

Når de først påstår at dette er normalt, så henviser de til 2 andre biler som de har testet og som er like, derfor så spør jeg her på nettet om noen andre er plaget med dette.

 

Mvh,

Carmencita

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
Hei,

løfter denne igjen, er det virkelig ingen som har problemer med dette?

 

Forhandleren min sier dette er normalt, (de har til og med funnet 2 biler i sin egen bilpark) så da må det jo være flere som har dette fenomenet på forden sin? :no:

 

Mvh

Carmencita

 

Jeg har en 06 S-max 1,8 og opplever at frontlysenes intensitet varierer tydelig med turtallet når motoren er kald.

Oppleves særlig når en slipper gassen brått. Da kommer en kort periode med dårligere lys.

 

Har også observert at parkeringslyset periodisk gjør korte "blink" når motoren er avslått og lyset tent. Dette er særlig tydelig på baklysene. Har ikke tatt tiden på dette, men kan tenke meg at dette skjer 1 til 2 ganger pr. min.

 

Forøvrig er bilen nå på 5. uken på rad på verksted etter full motorstopp. Det ser til at det har vært overslag mellom 60v signal til dieseldysene og CAM-bus'n. Nå bytter de hele CAM-bus'n samt dieseldyser. Før dette har de byttet diverse sensorer og motor-hjernen uten å få startet den.

 

I samme sleng skal clutch-pedalen byttes da denne knirker.

 

Har tidligere også fått festet flere deler i interiøret der skruer løsner, og byttet batteri.

 

Kan ellers nevne at min bil har fjernstyring av dieselvarmer som rekker ca. 2 km. Forklaring: Dieselvarmeren er ettermontert i norge, da den var "glemt" fra fabrikken.

 

 

/Irritert

Endret av rettinn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har en 06 S-max 1,8 og opplever at frontlysenes intensitet varierer tydelig med turtallet når motoren er kald.

Oppleves særlig når en slipper gassen brått. Da kommer en kort periode med dårligere lys.

 

Har også observert at parkeringslyset periodisk gjør korte "blink" når motoren er avslått og lyset tent. Dette er særlig tydelig på baklysene. Har ikke tatt tiden på dette, men kan tenke meg at dette skjer 1 til 2 ganger pr. min.

 

Forøvrig er bilen nå på 5. uken på rad på verksted etter full motorstopp. Det ser til at det har vært overslag mellom 60v signal til dieseldysene og CAM-bus'n. Nå bytter de hele CAM-bus'n samt dieseldyser. Før dette har de byttet diverse sensorer og motor-hjernen uten å få startet den.

 

I samme sleng skal clutch-pedalen byttes da denne knirker.

 

Har tidligere også fått festet flere deler i interiøret der skruer løsner, og byttet batteri.

 

Kan ellers nevne at min bil har fjernstyring av dieselvarmer som rekker ca. 2 km. Forklaring: Dieselvarmeren er ettermontert i norge, da den var "glemt" fra fabrikken.

 

 

/Irritert

 

 

Bilen er fortsatt på service samme sted 9 uker etter at den stoppet!! Den har nå i tillegg fått ny dieselpumpe og registerkjede uten at bilen starter.

 

De sliter med rare signaler på CAM-bus'n, og finner ikke kilden til dette. Siste jeg hørte var at det så ut som disse kommer fra ledningsnettet inne i kupeen. Ledningsnettet i motorrommer er altså byttet, og de har tidligere funnet ett

overslag her på grunn av manglende festing fra fabrikken.

 

Hvor vanskelig kan dette være? Og hva om dette ikke hadde skjedd innenfor garantiperioden!!??

 

 

I følge verkstedet så kunne de kanskje ha reparert bilen raskere, men de er underlagt streng kontroll fra Ford Motor Norge, som styrer hva de får lov til å gjøre til enhver tid. Hvis ikke får de ikke dekket arbeidet.

 

Noen andre som har opplevd tilsvarende?

Har fått en advokat til å vurdere mulighetene til å heve kjøpet, men siden dette er første gang de prøver å reparere feilen, så er det liten juridisk hold i ett slik krav. Selv om det etter min mening tar urimelig lang tid.

Eneste kompensasjon jeg har fått så langt er diverse leiebiler.

 

Noen tips om hva jeg bør gjøre eller kreve?

 

/ Enda mere irritert

Lenke til kommentar

Mitt råd er å gå helt til topps i Ford Motor Norge. Jeg gjorde det for 2 år siden. Han er fornuftlig og det gav raskt resultat. Forhåpentlig kan det gi raskere behandling også for deg.

Du finner navn på daglig leder her - ta direkte kontakt med han via mail eller telefon.

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=911756714

Det sitter dessverre noen lite serviceorienterte "bremseklosser" rundt hos forhandlerne og lavere nede i Ford Norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

har nå byttet verksted til Ford i nabobyen 7 mil unna. Kjempe service og bare hyggelige folk.

 

Første service er gjennomført og jeg har i også byttet svinghjulet på garantien.

 

Ved servicen ventet jeg bare den lille tiden det tok :yes:

 

Ved garantiarbeidet på bilen, så var første spørsmål fra kundemottakeren om hvilke bil jeg trengte å låne, stasjonsvogn eller sedan. Veldig bra! :cool:

 

Variasjonene i vifte og lys har jeg gitt opp , jeg har fått ett skriv fra første forhandler at dette er normalt på Ford, så jeg får bare vise det når jeg en gang selger bilen. :thumbdown:

 

Men, det blir jo litt langt å kjøre da, men forhåpentligvis kun en gang i året (service) og dessverre blir det nok ikke Ford neste gang for meg. :no:

 

Mvh,

Carmencita.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Mitt råd er å gå helt til topps i Ford Motor Norge. Jeg gjorde det for 2 år siden. Han er fornuftlig og det gav raskt resultat. Forhåpentlig kan det gi raskere behandling også for deg.

Du finner navn på daglig leder her - ta direkte kontakt med han via mail eller telefon.

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=911756714

Det sitter dessverre noen lite serviceorienterte "bremseklosser" rundt hos forhandlerne og lavere nede i Ford Norge.

 

Bra tips!

 

Etter å ha slåss i 4 mnd., så har jeg nå bestillt ny S-max, og hele kjøpesummen på min første S-max er blitt trukket fra prisen på denne. Frem til ny bil leveres så har jeg S-max leiebil.

 

Jeg er veldig fornøyd med dette, og ser nå frem til å få ny S-max 140hk TDI med mer utstyr.

 

Hilsen

Fornøyd :-)

Endret av rettinn
Lenke til kommentar

Syntes det er en del merkelige formuleringer og bortforklaringer i fra ford sin side her da

"Svar som, dette er normalt på disse bilene" er det liksom det samme som akseptabelt det da?

Har Selv en Golf 1,9 TDI 06 modell og DSG kasse, klagde på at bilen ristet og vibrerte ved gasspådrag lagde den en romle/skurrelyd

Fikk beskjed av forhandleren at dette var helt vanlig på disse bilene, Kunne ikke falle meg inn på være fornøyd med ett slikt svar, dersom de har produsert en bil med feil som oppstår på de fleste bilene dems er da for pokker ikke mitt problem

Etter egen undersøkelse fant jeg ut att det måtte ha noe med svinghjulet å gjøre og sa ifra om dette

Men tro det eller ei, fikk fanken meg samme svaret igjen "dette er ikke uvanlig på disse bilene og er helt normalt"

Det svartnet nesten for meg og ga beskjed om at dette fikk dem fikse på garantien fort som f.. ellers kontakter jeg både advokat og importør

Bilen min var repparert og helt i orden tre dager senere

 

Angrer nesten på at jeg ikke gikk lengre med dette og tok kontakt med importør og advokat, Får nesten vondt inni meg når jeeg tenker på hvor mange andre som har fått samme svar som meg og som ikke går videre med det og bare aksepterer ett slik svar for så å få ett ennå større problem om noen år når hele svinghjulet løsner og river i stykker girkasse og det som er, da er selvsagt garantien gått ut og kundfen må betale slike repperasjoner selv

Lurer også med gru på hvor mange andre som vill få samme svar i fremtiden

 

En vanlig feil på en bil er jo ikke det samme som en akseptabel feil

Lenke til kommentar
Det som er enda mer utrolig er at dere som opplever slike feil og elendig kundeservice går å kjøper en ny bil fra samme forhandleren!

 

 

I mitt tilfelle blir bilen "omlevert", dvs. de leverer en ny bil kostnadsfritt. I praksis ikke det samme som å heve kjøpet. Jeg benyttet imidlertid denne anledningen til å endre litt på motorvalg og utstyr. Velger å tro at en del av barnesykdommene nå er fjernet, samt at jeg har blitt fortalt at 2.0 tdi motoren ikke har samme problemene som enkelte har opplevd med 1.8 tdi. Sikkert ikke uten grunn at 1.8 tdi ikke lenger leveres i Norge.

 

Dersom jeg ikke blir fornøyd med den nye S-maxen blir den solgt. Jeg er på ingen måte "gift" med Ford. Dette er min 9. bil, der de fleste har vært fra forskjellige fabrikanter.

 

Ser jeg bort fra feilene jeg har opplevd, så er S-max en super familiebil. Jeg setter pris på dens store plass, og synes den er forbausene morsom å kjøre i forhold til biltypen.

Endret av rettinn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...