Gå til innhold

Sygate PF blokkerer fil/skriverdeling, wifi, XPsp2


Anbefalte innlegg

Jeg bruker Sygate Personal Firewall v5.5 build 2525 som brannmur og liker den veldig godt, lett og oversiktlig. Men ved fil,- og skriverdeling med min bærbare via trådløst blokkerer den nødvendig trafikk selv om jeg gir "NT kjerne og system" (ntoskrnl.exe) full tilgang til nettet. Eneste som funker er å høyreklikke ikonet for SPF i systemstatus-feltet og velge "Allow all" eller avslutte hele brannmuren, men da er jo hele vitsen med brannmur borte. Er det noen porter jeg må åpne for "ntoskrnl.exe" for at fil,- og sriverdeling skal fungere? Har noen et godt alternativ til Sygate Personal Firewall som er like lett å bruke men som ikke blokkerer fildeling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker Sygate Personal Firewall på alle mine PC-er og har ikke noe problem med dette.

 

Hvis du går på tools og options, og haker av for:

 

Allow to browse Network Neighborhood files and printer(s) da?

Allow others to share my files and printer(s)?

 

Du kan også gå på advanced settings, og tillate all trafikk fra / til visse IP-adresser. Det har jeg satt opp internt i nettverket mitt, og det fungerer gull

Lenke til kommentar
Du kan også gå på advanced settings, og tillate all trafikk fra / til visse IP-adresser. Det har jeg satt opp internt i nettverket mitt, og det fungerer gull

9648638[/snapback]

 

Kan du skrive en liten "guide" til hvordan jeg gjør dette? Har kikka litt rund i advanced settings, men skjønner ikke hva alt er for noe, og vil ikke gjøre noe feil... Kanskje det er dette jeg må gjøre for å streame til Xbox360'n min?

 

Det med å skru på "Allow to browse Network Neighborhood files and printer(s) /Allow others to share my files and printer(s)" fungerte fint mellom stasjonær og bærbar :)

Lenke til kommentar

Det jeg ville ha gjort, hvis jeg hadde vært deg var følgende:

 

Dobbeltklikket på Sygate symbolet i nedre høyre hjørne.

Velg Tools og advanced rules

Trykk på Add etter at du har trykket på info vinduet som popper opp.

Skriv inn navn på regelbeskrivelsen, f.eks trafikk fra laptop til stasjonær.

HUSK å velge ALLOW this traffic under Action (første fane, General).

 

Under fanen host, kan du f.eks legge til MAC-adressen til den du vil skal kunne komme seg inn på PC-en (F.eks laptopen hvis du er på den stasjonære). Fordelen med MAC-adresse, er at selv om IP-adressen endrer seg, gjør ikke MAC-adressen det.

 

Velg ALL protocols (Det betyr vel TCP og UDP)

 

Trykk OK.

 

Gjør så det samme med den andre PC-en (Hvis du har Sygate der også, følger du samme framgangsmåte).

 

 

Hjelper det?

 

Og ja, det er høyst sannsynlig det du må gjøre for å få data til xboxen også...

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...