Gå til innhold

Ny PC - kommentarer?


Anbefalte innlegg

OK. Har begynt å kjøpe deler til ny PC.

 

Jeg trenger en kjapp PC som er stillegående (den står i stua). Har ikke planer om å overklokke noe særlig den første tida. Noen kommentarer til oppsettet?

 

- NC2085: NoiseControl Miditower, støydempet

- NC1905: NoiseControl strømforsyning,300W,ATX12V

- MISTST1: MIST CPU-kjøler, "Silent Twin"

- WDC 80GB Special Edition, 7200rpm, 8MB cache

- AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus

- Abit NF7 Hovedkort for Socket A DDR- nForce2-MCP2,

- TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5

- MSI GeForce4 ti4200, 128MB

- Pioneer DVD 106S, slot-in

- Sony videokanon, 200-tommers lerret

 

Har få komponenter, så håper jeg klarer meg med 300W PSU, så den blir mest mulig stillegående :wink:

 

Har forøvrig planer om å modde projektoren. Evt. kjøre inn en Papst eller to, så støyen forsvinner. Selv om den er av de mest stillegående fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

én ting til bare.

 

Noen som har testet "Magic Vent" som Noisecontrol lager for bakenden på fulltower-kabinettene sine+Chieftec Dragon?

 

Ser veldig "smooth" og ryddig ut. Men lurer litt på om det er verdt det når man har støydempet kabinett fra før. Vil det ikke gå på kompromiss med luftgjennomstrømming?

Lenke til kommentar

Forslag til annen kjøler: Taisol CMK702151A - "Heatpipe-kjøleren" til Taisol.

Bruker den med Fanmate for å redusere viftehastigheten til ca. 2450 O/min, holder ifølge PC Probe CPU på 35 grader, MB 28 grader , rom ca. 19 grader. Med "stressing" av CPU i SiSoft Sandra 2003 CPU Burn-In 1/2 time når CPU 42 grader, MB samme som vanlig - Bios er 10 grader høyere for CPU. Har "gjennomtrekk" i "kassa" med 2 stk 12dB og en 19 dB Papst som får 7V på "inn" og 2 Enermax på Min. på avsug.

Uansett kjøler når en bruker luftkjøler trenger en utskifting av luften i kabinettet.

Lenke til kommentar

Skal vurdere den taisol-en da ja. Har bestilt kabinettet først, slik at jeg kan gjøre litt planlegging i forbindelse med layouten.

 

Det kan jo utgjøre mye forskjell når f.eks. silent-twin har sidemonterte vifter. Og vet ikke hva som egner seg best av vifter foran/bak for utskifting av luft i Noisecontrol-kabinettet. Mye som skal stemme.

Lenke til kommentar

Har min 80 Gig WD 8MB disk i en cooldrive 4002 som får 7V til vifta, må konsentrere meg veldig for å legge merke til disken, slot inn DVD 106S fra Pioneer lager endel mer ulyd hos meg (med døra åpen). Noen kabinett har dårlig holder for HD, mitt gamle Aopen HQ8 fikk en 40G WD til å låte som et steinknuseverk - fikset problemet der også med Cooldrive 4002, 5 1/4" festet var mye mer stabilt enn harddisk-skuffa. Permiterte vifta på skjermkortet - skiftet til Zalman sin ZM80HP.

Lenke til kommentar

Takk for tipset. Har brukt SilentDrive før. Den kveler jo ALL lyd. Men ikke uventet så drepte den 40GB-disken etter ett og et halvt år.

 

slot inn DVD 106S fra Pioneer lager endel mer ulyd hos meg

 

Ja, de fleste cd-drives bråker noe inni.... men det er jo heldigvis sjelden at man bruker de da, for min del ihvertfall. 106S skal visstnok være noen decibel lavere enn andre sammenlignbare... men det får jeg prøve å leve med. Evt. er det jo mulig å bruke gummipakninger e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...