Panasony Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Skal kjøpe en allsidig PC som varer en stund. Blir veldig glad hvis noen kommenterer evt. komponenter her man bør skygge unna, eller om dette ikke er kompatibelt med hverandre! (Koster for øvrig 6200) Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM XFX GeForce 8500GT 500M 512MB DDR2, PCI-Express, DVI/HDCP/Tv-Out, Heatsink NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Logitech Deluxe 250 Keyboard NO USB Sort OEM Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort USB + 3 års innsendinggaranti, Komplett telefonsupport + ferdigbygd På forhånd takk folkens!! Mvh Panasony
Aleksander- Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Delene skal passe sammen og alt det der, men jeg ville nok brukt et par kroner ekstra på skjermkortet dersom PC-en skal vare en stund. En annen ting jeg ikke helt forstår, er hvorfor så få velger å kjøre hardisker i raid. koster kun 1 hundrelapp eller 2 mer for samme hardiskkapasitet fordelt på 2 disker, og ved å kjøre disse i raid tjener du en god del ytelse. Si fra dersom du vil ha forslag på skjermkort, eller mer info om raid.
acerview Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Skal kjøpe en allsidig PC som varer en stund. Blir veldig glad hvis noen kommenterer evt. komponenter her man bør skygge unna, eller om dette ikke er kompatibelt med hverandre! (Koster for øvrig 6200) Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM XFX GeForce 8500GT 500M 512MB DDR2, PCI-Express, DVI/HDCP/Tv-Out, Heatsink NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Black OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Logitech Deluxe 250 Keyboard NO USB Sort OEM Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort USB + 3 års innsendinggaranti, Komplett telefonsupport + ferdigbygd På forhånd takk folkens!! Mvh Panasony 9639328[/snapback] Ok regner med du ikke har planer/lust til å bygge den sjøl? grei nok det der, men har du planer om å kjøre spill ville jeg valgt et anna skjerm kort,som du ser Her er det ikke så veldi bra til spilling. men vist det er kun til kontor arbeid er den mer en bra nok, kan sikkert gå ned på en del av tinga med. vist du kunna ha spesifisert litt mer hva du skal bruke den til så hadde det hjelpt Edit: alex503 såg ikkje at du hold påå skrive Endret 5. oktober 2007 av acerview
TechFrog Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Så vidt jeg kan se sånn midt på natta så passer delene til hverandre, så det går bra Oppsettet ser bra ut det og takler det meste av dagens spill (om ikke på MAX så iallfall bra nok) og tyngre oppgaver, men jeg ble overrasket over den relativt lave prisen? Du har ikke triksa med noe vel? Om den varer en stund kommer som alltid an på hva du krever av den og hva slags "datainteresser" du får i fremtiden. Men jeg regner med du har et budsjett og har valgt deler deretter.
Panasony Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Skrevet 5. oktober 2007 Takk for så raske tilbakemeldinger! Dette er månedens "10.000kroners-pc" fra Komplett, men gjort om litt på konfigurasjonen.. Dette er valgmulighetene, altså noe begrenset men til gjengjeld blir det en god del billigere enn å velge helt fritt + at de bygger den og man får support/garanti osv.. I første omgang skal den ikke brukes mye til spill, og valgte derfor det billigste skjermkortet pga budsjett. Etterhvert bør man altså opp til, si geforce 8800? for å få glede av maskinen til spilling? Konfigurasjonen er vel iallfall tilrettelagt for spill sånn for øvrig i et år eller to?
Panasony Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Skrevet 5. oktober 2007 Maksimering av harddiskytelse var forresten interresant - hører gjerne om Raid. Vet du om en bra tråd her på forumet? Skal for så vidt alltids klare å lete frem
Aleksander- Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Ser at du har valgt en quad prossessor på den nye oppsettet i linken din. Dersom du ikke skal bruke PC-en til videoredigering eller lignende tunge oppgaver er det ikke vits, da holder det med en duo prossessor. Eneste er strømforsyningen, den har ikke fått så mye bra omtale.
Panasony Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Skrevet 5. oktober 2007 Ser at du har valgt en quad prossessor på den nye oppsettet i linken din. Dersom du ikke skal bruke PC-en til videoredigering eller lignende tunge oppgaver er det ikke vits, da holder det med en duo prossessor. Eneste er strømforsyningen, den har ikke fått så mye bra omtale. 9639357[/snapback] Nei, valgte Duo.. Det oppsettet du får når du trykker linken er Komplett's utgangspunkt til 10.000.. Mitt oppsett er øverst på tråden her.. Du sikter til Northq-strømforsyningen? Lest mye negativt om det og fant å heller satse på Corsair som er kvalitet(??)
Aleksander- Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 Raid går kort å greit ut på å bruke 2 hardisker som 1. Det vil si at du deler opp fila og legger 50% på hver disk, når du da skal hente den ut igjen går det mye fortere. http://en.wikipedia.org/wiki/RAID
Filla Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 - 8500 GT er ikke noe kort å spille med, hverken for dagens spill elller fremtidens. Om spill utgjør en del av bruksområdet ditt, ville jeg ikke gått lavere enn 8600 GTS. Om spilling er viktig for deg, hadde jeg kanskje strukket meg til 8800 GTS 320.
acerview Skrevet 5. oktober 2007 Skrevet 5. oktober 2007 (endret) den PC du har sett opp (uten om Grafikk kortet) er helt ok samme med strømmen du har valgt. men villa ha strekt meg litt opp for et bedre skjermkort, Edit: såg pc ble ca 6200 med dei valga dine, å med det billigaste 8800GtS ble det ca 7200. men er det for dyrt så er det for dyrt! kan jo alltids kjøpe deg et nytt kort om en stund vist du er missfornøyd med grafikken Endret 5. oktober 2007 av acerview
Panasony Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Skrevet 5. oktober 2007 Tusen takk for tilbakemeldingene. Supert å få litt input og bekreftet at man ikke er helt på ville veier når man skal tømme lommeboka. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere på dette forumet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå