Gå til innhold

CF/Microdrive i USA?


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurte på om det var noen som hadde erfaring med kjøp av CF- eller Microdrive-kort i USA, og hvordan prisnivået er der i forhold til her? Ja, jeg vet jeg kan søke i amerikanske nettbutikker, men jeg lurte på om vanlige butikker også var konkurransedyktige i forhold til Norge...

 

Noen som har priseksempler? Erfaringer? Et eller annet?

 

Mvh,

Jan Erling Stordal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte et CF-kort fra England for noen år siden, da kortene var dyre i Norge.

Det var en feil på kortet jeg fikk, og med fraktutgifter, ventetid osv, så ble kortet til slutt dyrere enn å kjøpe det her.

 

Jeg bestilte en forsatslinse fra USA med Air Parcel Post, og det tok to mndr. før jeg fikk den.

 

Har du tenkt på hva som skjer om du skulle få en vare med feil?

Se dette innlegget:

http://forum.akam.no/viewtopic.php?topic=8...=83995&forum=28

 

Jeg kommer IKKE til å handle i utlandet mer.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Det er riktig som du sier at det kan bli problematisk med frakt/venting og feil med varen. Men nå er jeg så heldig at jeg har en samboer som skal til USA om et par ukers tid, og vi har i tillegg en del bekjente i USA, og familie som reiser ditt forholdsvis jevnlig. Derfor tenkte jeg kanskje å få min bedre halvdel til å kjøpe en Microdrive eller noe sånt til meg i en vanlig butikk, slik at man eventuelt kan gå tilbake til butikken neste gang og klage dersom det skulle være noe feil på varen.

 

Derfor er det altså utelukkende pris jeg er interessert i, og da fortrinnsvis i vanlige butikker, i motsetning til rene nettbutikker. Anyone? :-)

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg kjøpte nylig et CF 256 MB fra Lexar i New York. Det billigste jeg fant kostet 149$, altså ca 1030 kroner. Den billigste prisen jeg har fått her i Norge på samme kort er 1995, men dette er ingen vanlig pris. Jeg har funnet dette kortet i andre butikker i Norge, og alle ligger rundt 2300 kroner. Om du imidlertid har Kodak Professional, Nikon eller Sanyo har du mulighet til å kjøpe et kort som har "Write Acceleration Technology". Disse kortene er litt billigere, hvertfall i USA. Det er ikke store forskjellen i pris. Dette er en funksjon som tillater kamera og CF kort til å jobbe bedre sammen og gjør prosessen mye raskere.

 

Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...