Gå til innhold

Hvordan trekke fra i Excel?


muffe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter formelen for å trekke fra i Excel? Skal lage et budsjett der hvor det er Inntekter-Utgifter=Overskudd.

 

Hva heter formelen for å trekke fra? Jeg kan jo selvfølgelig lage negative tall til alle utgiftene, men det ser så stygt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver bare et = i feltet hvis du skal legge inn en formel og så refererer fu til andre felt med bokstav og tall, f.eks.:

 

= A1 - A2

Skrevet

Ellers har du funksjoner for å sette inn formler oppe i menyene. Husker ikke akkurat hva de heter, og får desverre ikke sjekket det her, men burde ikke være så vanskelig å finne. Dessuten er hjelp filen i microsoft office serien faktisk ganske bra når det gjelder å finne svar på slike ting.

Skrevet

Nå har jeg fått sjekka det, og alle funksjonene finner du på "Insert/Sett Inn -> Function.../Funksjoner..."

 

Der kan du søke etter det du trenger, og de mest vanlige som de du nettopp har spurt om ligger klar for bruk. Da er det bare å velge feltene som skal brukest. Men som sagt, bruk og hjelp fila. Den er veldig bra i dette programmet.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...