Gå til innhold

vil en HD-DVD rom (i pc) spille av HD-filmer?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en hd-dvd rom til dataen min, men jeg lurer på om den vil kunne spille av hd-dvd-filmer. Jeg kommer til å ha et hdcp grafikkort og jeg har en HD-tv (1080p). Vil signalet komme seg helt til tven min uten at det blir ødelagt av HDCP? trenger jeg i såfall en spesiell medieavspiller eller noe? Og vil kvaliteten bli like bra som f.eks. fra en HD-EX1 eller lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe en hd-dvd rom til dataen min, men jeg lurer på om den vil kunne spille av hd-dvd-filmer. Jeg kommer til å ha et hdcp grafikkort og jeg har en HD-tv (1080p). Vil signalet komme seg helt til tven min uten at det blir ødelagt av HDCP? trenger jeg i såfall en spesiell medieavspiller eller noe? Og vil kvaliteten bli like bra som f.eks. fra en HD-EX1 eller lignende?

9632171[/snapback]

 

Ja, den vil kunne lese HD DVD plater. Det er derimot opp til PC-en din (den må være kraftig nok) om du klarer å spille filmene i 1080p. Du må bruke programvare, som f.eks PowerDVD som kan spille HD DVD materiale. Angående HDCP så kan du lese her: HDCP og HDMI/DVI

 

Hvis du har en HDMI port eller DVI port på skjermkortet ditt ville jeg ikke bekymret meg noe for at det ikke skulle fungere. Det er mange på avforum.no som bruker PC til å spille av HD film.

 

Personlig har jeg en HD-XE1. Gled deg til kvaliteten av HD DVD film! :-D

Lenke til kommentar

Oi, glemte at jeg hadde denne posten, så det blir litt sent svar. Jeg har en 1080p Samsung. Tror den heter noe sånnt som LE40F71bx/xee eller noe (det er det den heter, lærte meg det etter at jeg leste om alle tvene som fantes i en periode). Jeg skal kjøpe et heftig beist av en PC nå, så den burde funke, hvis ikke blir jeg lei meg!:p GTX kort og alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...