dotten☻ Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Finnes det et program som kan gjenkjenne tekst fra et bilde? Slik at hvis jeg scanner inn et ark med tekst så kan jeg copy/paste den på dataen?
AKIRAx77 Skrevet 3. oktober 2007 Skrevet 3. oktober 2007 Slike programmer kallex OCR programer. Finnes en hel bråte av de. Ett av de ledende heter vel OmniPage. Man pleier innimellom også å få det med når man kjøper Scanner. Du får søke i nettbutikker etter OCR programvare. AKIRA
dotten☻ Skrevet 3. oktober 2007 Forfatter Skrevet 3. oktober 2007 Tusen takk, akkurat det jeg trengte.
martbo Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
dravisher Skrevet 4. oktober 2007 Skrevet 4. oktober 2007 Slik funksjonalitet er innebygget i HP sin scannerprogramvare. Fungerte ganske bra når jeg testet det (på maskinskrift selvsagt). Det finnes også i OneNote som følger med noen utgaver av Office 2007, men OneNote sin OCR er vel mest laget for å gjøre bilder osv. søkbare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå