Gå til innhold

Nytt snowboard, hvilket?


nPulz

Anbefalte innlegg

Hei

 

Mitt gamle brett skal skiftes ut nå, grunnet sko som er for små, samt ønske om nytt brett. (Er et Crazy Creek brett, som er kjørt med i 4 sesonger).

 

Så nå som jeg er sluttet og vokse osv, har jeg sett meg råd til og gå over til "ordentlige" brett nå, men har ikke klart og bestemt meg for produsent av brett, sko eller bindinger.

 

Jeg vil anse meg selv som en mer allround (freestyle/freeride) kjører. Brettet jeg har idag er 165 cm, men ønsker et kortere brett, dog ikke under 158 grunnet at dette tror jeg blir for lavt for meg.

 

Har sett litt på disse produsentene og komme fram til:

- Burton

- Flow

- Forum

 

Viktige punkter for meg av valg av brett:

- Ikke kortere enn 158

- Brette skal være lett, men ikke for lett

- Lett og trikse med

- Brettet skal ha en treplate

- Allround brett

 

Så jeg lurte på om noen av dere har erfaringer med disse brettene (Ikke hvor dere kun sier feks at burton er best fordi dere har dette).

 

Ønsker et brett som varer, og har derfor satt meg av et budsjett på ca 10 000 for brett, bindinger og sko.

 

Lurer også på hva som er forskjellen mellom dame og herre brett, er det kun høyden? Eller er det også oppbygging av brette for hvor midtpunktet er? Andre faktorer?

 

Håper noen her har gode erfaringer med disse produsentene.

Endret av nPulz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hei

 

Mitt gamle brett skal skiftes ut nå, grunnet sko som er for små, samt ønske om nytt brett. (Er et Crazy Creek brett, som er kjørt med i 4 sesonger).

 

Så nå som jeg er sluttet og vokse osv, har jeg sett meg råd til og gå over til "ordentlige" brett nå, men har ikke klart og bestemt meg for produsent av brett, sko eller bindinger.

 

Jeg vil anse meg selv som en mer allround (freestyle/freeride) kjører. Brettet jeg har idag er 165 cm, men ønsker et kortere brett, dog ikke under 158 grunnet at dette tror jeg blir for lavt for meg.

 

Har sett litt på disse produsentene og komme fram til:

- Burton

- Flow

- Forum

 

Viktige punkter for meg av valg av brett:

- Ikke kortere enn 158

- Brette skal være lett, men ikke for lett

- Lett og trikse med

- Brettet skal ha en treplate

- Allround brett

 

Så jeg lurte på om noen av dere har erfaringer med disse brettene (Ikke hvor dere kun sier feks at burton er best fordi dere har dette).

 

Ønsker et brett som varer, og har derfor satt meg av et budsjett på ca 10 000 for brett, bindinger og sko.

 

Lurer også på hva som er forskjellen mellom dame og herre brett, er det kun høyden? Eller er det også oppbygging av brette for hvor midtpunktet er? Andre faktorer?

 

Håper noen her har gode erfaringer med disse produsentene.

9626000[/snapback]

 

Heisann.

 

Tenkte jeg skulle prøve å anbefale noe greier for deg ihvertfall. Jeg har mest erfaring med burton og flow, og derfor vil jeg ta for meg det akkurat nå hvertfall, så får noen andre skyte meg om forum er bedre.

 

Brett: alt etter om du har store eller middels føtter ville jeg gått for Burton Custom: Link

eller Custom Wide: Link

 

Jeg sto på custom i 3 år før jeg bytta til UnInc, og det er et nydelig brett. det er ikke noe rendyrka park-brett, men noe du kan bruke til det meste, relativt lett og trekjerne.

 

Bindinger: Burton Custom Link, igjen fordi jeg har bare gode erfaringer med disse. CapStrapen til burton kan være noe ubehagelig til å begynne med, men det blir sinnsykt deilig etterhvert.

 

Boots: Burton Hail, Burton Ruler eller The Lashed fra thirtytwo. Alle sinnsykt bra støvler. Orker ikke grave opp link, men burton støvlene er på burton.no og thirtytwo fåes overalt omtrent.

 

det tekniske mellom gutte / jente brett får noen andre ta.

Endret av Ocularis
Lenke til kommentar

En ting er sikkert, hold deg unna flow bindingene. Tålen ikke en dritt. Knekt 2 higbacker på en sesong :thumbdown: Kan være den aggressive kjøringa mi som har gjort jobben, for importøren var ganske imponert da jeg leverte knekt binding nr. 2. Han tok faktisk problemet videre til Flow i USA. :tease:

 

Ontopic: Burton Custom :love:

Endret av Fev4ng
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Ok, har undersøkt endel nå, men det tyder på at det bikker over på Forum ang binginder, sko og snowboard.

 

Hei. Hvis du er interessert, så har jeg et par thirty two Lashed som jeg dessverre ikke har fått brukt, kjøpte de for små... Noe som er synd, for synes de er av en helt annen kvalitet enn det jeg har vært borti tidligre.

 

Størrelse 43 (euro), 10 (us).

post-65715-1196511202_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da var snowboard utstyret kjøpt. Det ble ikke Forum som planlagt, grunnet tips ifra en erfaren snowboard/skate person.

 

Utstyret ble som følger:

Snowboard: Ride DH Dfc 157

Bindinger: Ride EX White Tang

Sko: Vans Mantra Brown/Black

 

Har ikke prøvd utstyret fult ut enda, men det var etter min smak, likte flexen i brettet, så passer ypperlig både offpist og i løyper.

Lenke til kommentar
Ok, har undersøkt endel nå, men det tyder på at det bikker over på Forum ang binginder, sko og snowboard.

 

Hei. Hvis du er interessert, så har jeg et par thirty two Lashed som jeg dessverre ikke har fått brukt, kjøpte de for små... Noe som er synd, for synes de er av en helt annen kvalitet enn det jeg har vært borti tidligre.

 

Størrelse 43 (euro), 10 (us).

 

Ikkje kjøp denne skoen. Har akkurat samme årsmodell som på biletet, og den er ikkje noko bra. Gjer vondt over ankelen, lisse-hankane dett av ved snøring etc. Gå for noko av DC. Superpark-modellen er visstnok heilt konge

!

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ok, har ikke testet ut skoene enda i bakken. Grunnet dårlig vær, men får avvente og se hvordan det går seg til. Om lissehankene skulle dette av ved snøring, er dette en reklamasjons sak, noe som vil si at jeg får meg nye sko. Så avventer med og se hvordan det går.

 

Skoene satt hvertfall godt på når jeg prøvde disse i butikken, selv med og uten snøringen strammet, og disse syntes jeg satt godt på.

 

Men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Om lissehankene skulle dette av ved snøring, er dette en reklamasjons sak, noe som vil si at jeg får meg nye sko.

 

For all del, slikt er sjølvsagt reklamasjon. Det er imidlertid uansett kjipt å stå der i bakken med ein øydelagt sko. På min eine sko av typen Lashed rauk tre hankar i løpet av ein dag. Kanskje dette var eit særtilfelle av kombinasjonen dårleg produksjon/uflaks, but still.. For tida køyrer eg på ein av fjorårsmodellane til DC (hugsar ikkje modellen på ståande fot), og er svært nøgd med denne. Skulle eg ha kjøpt meg ny sko for sesongen, hadde eg personleg gått for modellen Superpark!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...