Gå til innhold

god helse og form innen sportsindustrien?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk en oppgave her en dag som egentlig skulle være relativt enkel å gjøre, men da jeg satt meg ned for å arbeide, ble det straks verre.

 

Oppgaven:

 

Finn 'facts about health and fitness'. Hvorfor det er viktig innen sport å være i god form. F.eks hvorfor lag ikke vil ha spillere som er late og i dårlig form (ikke bare fotball, men lagsporter, og andre sporter generelt)

 

Når jeg setter i gang med oppgaven får jeg ikke skrevet ned mer enn 3-4 linjer før jeg får skrivesperre, derfor lurer jeg på om noen har et par forslag jeg kan skrive ned?

 

Setter veldig stor pris på rask hjelp.

 

 

-toi_^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppgaven høres litt snodig ut, de spør jo omtrent hvorfor er det bra å være flink til å løpe om man skal konkurrere i å være flink til å løpe?

 

Ta en brainstorming på alt som er positivt med å være i god form, lag en punktliste og form teskten etter det. Noen punkter:

 

 

Las meg ta utgangspunkt i ballsport, alle ballsporter:

God form er viktig for:

 

-Utholdenhet: Det laget som kan holde tempoet hele kampen vil tilslutt løpe fra det andre og vinne

-Utholdenhet: Når kreftene forsvinner forsvinner teknikken og man blir en svakere utøver

-Utholdenhet: Når man er utslitt blir man psykisk sliten og. Alt fra reaksjon til klar tanke blir sløvet.

-Utholdenhet: Man kan har lengre treningsøkter, trene mer teknikk, mer utbytte av trening.

-Styrke: Man er bedre i dueller

-Styrke: Man har bedre skuddkraft

-Styrke: Man har hurtighet, svært viktig for å løpe fra motspillere

-Styrke: Man har redusert fare for skade ved å ah en velutviklet støttemusklatur.

-Form: Man henter seg lettere inn igjen etter trening, kamp. Svært viktig ved tette kampprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...