Gå til innhold

Noen gamle spill til W95/98?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Husker daj eg var liten (6-9 år siden kanskje) så var det spill som Ski or Die, et formulen spill, Testdrive 1, SKI, skate or die, etc, er det noen som kunne funnet en liste med slike man kan laste ned nå? Frista veldig :D! Takker for svar, Kim!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Eneste spillet jeg kommer på er Red Alert, men hvor du kan laste det ned vet jeg ikke.

9612938[/snapback]

Red Alert er ikke freeware nei. Men det første Command & Conquer-spillet er jo freeware nå.

Ellers er det jo bare å søke etter abondonware på google, men ikke alle spill som ligger på slike sider er offisielt frigitt (og er strengt tatt ulovlig) men er så gamle at de gjøres tilgjengelige likevel uten at jeg har hørt om noen juridiske aksjoner mot slike sider. Det er vel begrenset hvor mange som i 2007 kjøper spill fra 1988 og hvor stort marked det er for dette, og hvor mye utvikleren (forutsatt de fortsatt eksisterer) ville tjent på slike aksjoner for å vedlikeholde et evt. salg.

Endret av skag1
Skrevet

Trykker du her kommer du til en side hvor du kan lete etter spill sortert etter bl.a årstall og sjanger, så her er det bare å let igjennom årene 1994-1999 og se i de sjangerne du liker best :)

• 5 måneder senere...
Gjest Slettet+9018234
Skrevet

Spørs om jeg får pisk for å svare på en gammel tråd, men here goes :)

Ski Or Die er vel et DOS-spill?

Stemmer veldig bra det, du finner det eksempelvis her

de eldste gta spillene er jo blitt gratis. finner dem på rockstar sine hjemmesider såvidt jeg husker

Jepp, her finner du GTA 1 og 2. Omtale av gode gamle GTA 1 kan lese for eksempel her

Håper det hjalp noen.

mvh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...