Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nett detter ned,Pinge Aksespoint får det opp igjen


Anbefalte innlegg

Problem: Internett blir kvelt og alt stopper opp. Uten forvarsel.

 

Når det skjer, så hiver jeg meg over "PING 192.168.0.30" som er et av Accesspointene i gården og nettet begynner å rulle igjen.

 

For meg så er det helt absurd at det å pinge routeren når det stopper opp her skal ha noe å si?

 

EDIT: FAKTISK; bare det å skrive PING 192.168.0.ETELLERANNET gjør at accesspointene sender informasjon tilbake til PC-en igjen.

-

 

Internett kommer inn igjennom en Topcom Explorer og ut igjennom en D-LINK DI-524 router, og videre til to D-LINK accesspoints (DWL- G700 og G710).

 

Dette problemet var ikke kjent får 2 dager siden da jeg hadde Windows VIsta som fulgte med maskinen installert. Dette skjedde etter jeg la inn XP Pro Corp.

 

Maskinen er med andre ord rykene fersk, og nyformatert. Alle drivere til maskinen er installert.

 

Kjørt packetloss test og det er ca 7% loss etter 5 timer sjekk.

 

(Redigert hele innlegget)

 

På grafen så ser dere hvor nettet plutselig detter ned. Jeg tror nå at det kan ha noe å gjøre med det trådløse nettet, og et av aksesspuntkene. ET av aksesspunktene står i Repeater funksjon.

 

ss.jpg

Endret av Sjaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan sansynligvis være den nye bit torrent klienten som forårsaker dette.
Det høres litt ut som den spawner flere tilkoblinger enn routeren takler. Prøv å sette en fornuftig grense :).

 

EDIT:

Forresten: Du trenger ikke å lage et nytt innlegg hver gang du vil tilføye noe. Du kan ganske enkelt bruke rediger-knappen :).

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar

Ja du sier noe der.

 

Det kan være min bittorrent klient som forårsaker dette. Men nå har jeg satt ned Global Maximum connection limit til VELDIG lavt - og problemet eksisterer enda.

 

Jeg antyder at det kan være noe med router eller modem.

 

-

 

Igjen, det er helt merkelig at det å pinge routeren gjør at alt fungerer igjen.'

 

Og ja jeg har lært meg å bruke rediger nå som du ser :p

Endret av Sjaman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...