Gå til innhold

Merkelig markedsføring av SOE

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ok saken er den at SOE, som lager MMO spillet Star Wars Galaxies, nå vil slippe en pakke med et nytt fartøy, en ITV (instant travel vehicle).. Tingen er den at denne nye pakken som slippes på D2D (Direct to Drive) bare er tilgjengelig for Nord Amerika, men ikke for resten av verdens SWG spillere, noe som er mlidest talt diskriminerende, og som selvfølgelig spillere som ikke er Nord Amerikanske reagerer kraftig på, som dere kan se av linken nedenfor...

Så er spørsmålet, er dette i det hele tatt lovlig når det gjelder et MMO spill som selges over hele verden?

Star Wars Galaxies Forums

**edit : leif så det holder**

Endret av Otowi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, de kan vel gjøre det om de vil, men som du sier, det er IKKE veldig smart...

Men så er spørsmålet, hvorfor bare Nord Amerika og ikke resten av verden?? Det hanger jo ikke på greip synes jeg..

Noen andre meninger her??

Skrevet
Men så er spørsmålet, hvorfor bare Nord Amerika og ikke resten av verden?? Det hanger jo ikke på greip synes jeg..

Noen andre meninger her??

9606499[/snapback]

Hvorfor var det bare Japan som fikk Final Mix-utgaver av Kingdom Hearts 1 og 2? Hvorfor får bare Japan en ny utgave av Final Fantasy XII? Hvorfor får bare Nord-Amerika en ITV?

Ærlig talt, så aner jeg ikke. Men SOE er kanskje av den (riktignok noe snodige) oppftaningen av spillere utenfor USA ikke ønsker/behøver en ITV. Eller så slipper de det i USA først, og ser hvordan det går, før de eventuelt slipper det i resten av verden.

Skrevet (endret)

Joda det kan nok hende det ja, men jeg ser nå en gang på dette som diskriminering av non-NA spillere, og kjenner jeg SOE, så vil de nok ikke forandre på dette... (håper i det lengste at jeg tar feil av dem)

SOE, det er en viss kar på veg til dere for å "Finish the Fight" :mad::mad::no:

Endret av Otowi
Skrevet

Nja, det er jo egentlig ikke noe å hisse seg over. Jeg husker tilbake første året med EQ2 at det kom et patch som ødla ganske mye for spillerene. Tror de misten en god del items i huset.

Heldigvis var ikke patchen ute i Europa, så ingenting skjedde med oss. :cool:

Samme med PVP opplegget, det tok veldig mye feiling og prøving før de klarte å få til et opplegg som funker. Igjen slapp vi i Europa alt tullet.

Skrevet (endret)

Neida, er ikke hissig, bare lettere irritert :tease: Men jeg skulle likt å vite hva grunnen til denne merkelige avgjørelesen er...

Jeg mener, spillet har ikke så mange spillere som det en gang hadde, og ved å gjøre dette, kan de miste enda flere spillere ved å "alienate" dem...

Dette kan være D2D sin feil også, men jeg tviler vel på det, siden jeg fint kan bruke D2D til andre spill....

Virker bare som en veldig rar markedsstrategi, ikke sant??

Endret av Otowi
Skrevet

Jo er sant det.

Men en ting jeg faktisk ER irritert over SOE er deres nye "tilbud" ikke kommer til Europa. De har nå nylig gitt "gammle spillere" som har vært uaktive over lenger periode GRATIS spilling frem til 1 November....men ikke for oss her.

Tragisk det. Jeg vurderer å starte, og da jeg hørte det tenkte jeg å teste å se om det var noe. Men nei. Da driter jeg i det. Mine penger mistet dem.

PS

Ifølge noen jeg snakket med igår så kan du bare lage en konto på D2D og sette opp at du bor i USA, så får du tilbudet.

Skrevet

Joda, er en mulighet det, men nå skall SOE sjekke om det er mulig å få det på tilgjengelig på de engelske D2D sidene, så håper det funker da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...